Röster - en dialog eller monolog?

Mer
14 år 6 månader sedan #253922 av Tonic
Admin1,

Fast jag har inte schizofreni och mina röster talar ofta om mig och med varann... Ett riktigt surr.
Sedan händer det att de talar direkt till mig.
Mer
14 år 6 månader sedan #253925 av MsTibbs
Tonic,

Samma här, mina kan tala med varandra ibland.
Mer
14 år 6 månader sedan #253928 av Nissegossen
Tja, om man lyssnar och tolkar det som rösterna säger, så ger det en input till en själv om att aha, så här skall jag lösa den eller den uppgiften.

De kan alltså komma med rena uppslag och sammanfattningsvis så påverkar rösterna påtagligt min förmåga!

Jag kan alltså extrapolera upp min intelligens, rätt mycket utåt sätt, för att andra människor runt mig märker inte av det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 6 månader sedan #253932 av Jocke
Ja, Nisse! Rösterna påverkar påtagligt ens kapacitet. Utan dem är jag kanske en nolla, vilket jag kanske redan är. Men jag har nog troligen en rätt ojämn intellekt. Dem både kommenterar mina förehavanden inför publik, och dem är rena vindflöjlen ibland, kan ändra åsikt på en sekund. Så det kräver att jag måste hålla upp mig själv, vilket jag inte alltid orkar.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 6 månader sedan #253933 av malin71
Jag hade röster som pratade på engelska och arabiska oxå....
Mer
14 år 6 månader sedan #253938 av Nissegossen
Ja, förutom ord jag inte kan förstå, så insläpper de också ord som kan vara på Många andra språk och i en mening kan flera olika utländska ord komma fram, även ord som uppenbarligen är ett främmande språk som jag inte känner till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum