Röster - en dialog eller monolog?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 6 månader sedan #253940 av Jocke
Jo, Malin, kan nästan inte ett ord tyska, men fick den hårda vägen veta vad ordet "raus" betyder!
Inte prata engelska i tyskland! Men i förlängningen, tror jag det ordet var upphov till "persona non grata".

Då släppte jag den rösten direkt.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 6 månader sedan #253943 av Tonic
Fast alltid är det språk man förstår eller vet vad det är? Annars skulle det ju vara röster från någon annanstans, vilket jag har svårt att tro. Självklart kommer det ju från skallen. Allt i hjärnan kopplar inte som det ska som hos "normala" människor.
Mer
14 år 6 månader sedan #253945 av Tonic
Mina talar givetvis finska också. :lol:
Mer
14 år 6 månader sedan #253951 av Nissegossen
:lol: Om du sett mig nu, så har jag ruskat på huvudet och tänkte; Nej, det är inte så, de kan samtala med varandra på ett språk jag inte kan....

men i de flesta fall är det helt rätt Tonic, det är för det mesta ord man tidigare har hört.

Jag hörde ett halvår innan tsunamin katastrofen just ordet tsunamit, men hade ingen aning om vad det betydde, det de sade, som jag uppfattade det var oerhört ljud likt och jag uppfattade det som att de gav mig Zoo namn, Dvs zoonamit.

Vilket jag uppfattade som tyska rakt av och att det var fråga om namn i en djurpark!

Det var provocerande och ibland från rösterna rent ut provocerande och jag tog det som rena påhopp av att de i detta skändade Gud.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #253954 av Nissegossen
I det ögonblick jag hörde talas om katastrofen, föll alla bitarna omedelbart samman, vilket var en smärre chock och samtidigt var det en oerhörd lättnad, för att allt släppte på en gång!

Så, det är den förklaring jag har att ge och jag skrev dunkelt om det på viska redan före julhelgen det året!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 6 månader sedan #253955 av Jocke
men Nisse, tsunamier inträffar ganska ofta de är inte ovanliga. Såg att tv4 hade en expert på geologi i morse, så mitt tips blir, spana in honom i intervjustolen. Minns inte riktigt vilken tid det var. Men han har forskat i varför denna tsunami var så kraftig. Så jag tror du har fel den här gången Nisse. Gud kan säkert spåra tsunamier i framtiden, men det var nog en annan tsunami som din gud ville förtälja för dig. Så tolkar jag den saken. Zoo, var förresten ett turnénamn av u2 för inte så hemskt länge sedan.

Och dem är starkt religiösa, säkert i din smak Nisse?

Vars är världen på väg?