Röster - en dialog eller monolog?

Mer
14 år 6 månader sedan #253956 av Tonic

Jocke skrev: Ja, man hör inte rösterna via hörselgången i ens fysiska uppenbarelse.

här är en som hör dessa konstiga icke existerande röster i i hörselgångarna........
  • Bukowski
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #253957 av Bukowski
Svar från Bukowski i ämnet Röster - en dialog eller monolog?
Det känns, rent spontant, att den dag man börjar närma sig en djupare förståelse i hur Schizofreni fungerar så kommer man ha kommit en väldigt lång väg rent neurologiskt och vetenskapligt i att planlägga hur hjärnan är uppbyggd. Just nu vet vi ju tyvärr inte så mycket alls och därav de något bristfälliga läkemedel som finns ute för både Schizofreni och Bipolär sjukdom.

Det är också intressant att rösterna verkar följa med ert eget mående, som Admin påpekade.
Mer
14 år 6 månader sedan #253959 av Nissegossen
Ja, jag kan höra yttre röster exv i fläktar eller ifrån bärvågen i det som kommer från högtalarna och de är då skilda från det tal och musik som kommer därifrån. Jag brukar då byta kanal eller helt enkelt stänga av ljudet på stereon annars blöir jag inte kvitt det.

Samtidigt kan rösterna manifesteras rät in i medvetande centrum i hjärnan, utan någon som helst påverkan av yttre ljudkällor.

Det jag säger här är min sanning och jag tror på denna min sanning!
Det har varit så signifikativt att ingen kan bringa mig till att tro något annat!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #253961 av Nissegossen
Vad skall jag säga? Hur skall man tala om hur helig Ande är?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #253963 av Tonic
Får som tryck i huvudet först. Nästan som ett vakum över mitt huvud och öron. Som att den normala hörseln försvinner och ersätts av dessa andra ljud. Ljuden eller rösterna kan börja lågt och bara öka och öka i volym. Helt från ingenstans. Tillslut gör det ont i öronen och i hela skallen!! :väggen
Det är allt från stark fågelsång, pianomusik, människoröster så som många människor som samtalar, eller ett starkt plötsligt skrik, rast på en skolgård eller bara någon som orkar kommentera det jag gör eller gjort.
Mer
14 år 6 månader sedan #253966 av Geta
I drömmen kan jag höra ord på engelska som jag inte
vet att jag kan. När jag slår upp dem är de fulla av
mening.