Röster - en dialog eller monolog?

Mer
14 år 6 månader sedan #253976 av Tonic

Nissegossen skrev: Ja, jag kan höra yttre röster exv i fläktar eller ifrån bärvågen i det som kommer från högtalarna och de är då skilda från det tal och musik som kommer därifrån. Jag brukar då byta kanal eller helt enkelt stänga av ljudet på stereon annars blöir jag inte kvitt det.

Samtidigt kan rösterna manifesteras rät in i medvetande centrum i hjärnan, utan någon som helst påverkan av yttre ljudkällor.

Det jag säger här är min sanning och jag tror på denna min sanning!
Det har varit så signifikativt att ingen kan bringa mig till att tro något annat!

Kan du känna igen det jag berättar om hur det är för mig att höra röster? Att det är som att tappa den egna hörsel som ersätts med något annat. Som är minst lika verkligt... ((kram))

(Nåt himla error är det ju i hjärnan att man hör röster. :lol: )
Mer
14 år 6 månader sedan #253980 av Nissegossen
:lol: Det var bara i början rösterna var helt otyglade, fast det varade mycket länge för att få det så
disciplinerat som jag har det idag! Jag har med hjälp av min medicin kunnat successivt reducera intrycken och selektivt minska på intrycken och därmed också rösterna, så att jag idag har nytta av dem istället för som vad som varit i det närmaste panikslagen och bara haft viljan att helt försöka få bort dem!

De har dock alltid funnits där latent och det redan tidigt i barnaåldern och då dessutom de bilder och filmer jag också ser.

Bilderna kunde ofta tidigare vara helt divergerande från rösterna och vice versa, så att de var totalt motsägelsefulla, varav det ibland skapade full panik och det hela drev mig in i galopperande psykoser.

Numera är det en sammanställning där resultaten är helt överensstämmande och det har ökat min kapacitet helt otroligt.

Den grafiken kan du inte hitta någonstans ännu, för att jag kan bygga upp de mest otroliga saker i mitt inre, till en sammanställning som är helt adekvat för det som gäller!

Det är som att ha direktkontakt i hjärnan som blixtsnabbt reagerar med en potential av något som om det vore teknik, en framtida superdator som ingen på jorden någonsin har sett i verksamhet!

Att kunna styra bilderna i sitt pågående skeende går på ren intuition och man hinner inte tänka i ord, när man interagerar i exv en pågående film som spelas upp i mitt inre medvetande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #253982 av Nissegossen
Oj, ser här klockan måste ned till tvättstugan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #253983 av Geta
Det måste vara bra när känsla och förnuft går ihop
annars blir det psykos.
Magkänslan behöver gå ihop med intellektet.
Mer
14 år 6 månader sedan #253984 av Tonic
Ja men va f*n dessa filmer känner jag igen!!! Det dyker upp som små klipp eller som stillbilder. Och kan vara sjukt skrämmande. Ibland om massvis med blod - ibland om totalt vardagliga saker (onödiga). Trauma!? Klart det är en del av saken. PTSD.
När ska man bli kvitt det hela...?? Never??
Mer
14 år 6 månader sedan #253985 av Tonic

Geta skrev: Det måste vara bra när känsla och förnuft går ihop
annars blir det psykos.
Magkänslan behöver gå ihop med intellektet.

Ja precis, exakt så!! Skitbra sagt!! Så sant!!!! :vagen