Jag visste att det skulle komma! Paranoia för otrohet...

Mer
5 år 3 månader sedan #1121101 av Admin1
Hur mycket dricker du på en vecka nu, Jocke?
Mer
5 år 3 månader sedan #1121106 av Amandara
Jag dricker i stort sett ingen alkohol nu. Som var en vandrande ölburk i 15 år eller så. Konstigt. Tröttnade bara. Jag är en allt eller inget person. Jag tänker Jocke...att mår man dåligt behöver man öl ibland.Jag är kidnappad av drogen snus, men rätt vad det är råtröttnar jag nog. Det ger inte mer än att jag känner mig som mänscha...annars får jag abstinens. Helt onödigt egentligen. Ett behöva man skapat sig. Men mycket bättre än rökning som jag aldrig varit dragen åt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1121141 av Jocke
Admin jag dricker ca 4 öl på en vecka nu sammantaget, förr vart det minst det dubbla.

Amandara, jag mår egentligen inte dåligt, jag är rastlös ofta vilket kan förväxlas med att man är uttråkad! Jag dricker öl för att det är skönt, men alkohol får inte bli en substitut för en relation. Den kan påverka relationen negativt då det egentligen blir svårare att styra sina känslor!

Det blir lätt en missförstånd som uppdagas nästa dag, då det ibland är svårt att stå för det man sagt! Men otrohet är väl egentligen att man bedrar någon med falska förespeglingar att man bara har en relation, men har upptäckt att livet är ett givande och tagande, har man gett sig in i en relation, då måste man stå på sig!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan #1121167 av memphis
Om man inte blir elak när man dricker tycker inte jag det gör så mycket. Och absolut inte 4 öl i veckan, det är väl en låg konsumtion? Tycker jag iaf.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1121198 av Jocke
Nä, jag hoppas jag inte blir elak, men kanske överdrivet glad? Det är en svår balans det där?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan #1121228 av Nissegossen
Jocke i ett förhållande vill kvinnan inte att du dricker alkohol. Det kan du göra om hon vill dricka alkohol börja då dricka när hon börjar dricka var aldrig den som börjar först och aldrig mer än hon. Ny bekantskap var nykter om hon inte vill ha alkohol drick inte själv. Var alltid nykter när du har en ny bekantskap, kom aldrig med en flaska om hon inte sagt det. Vanlig hyfs säger det i social närvaro

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum