Jag visste att det skulle komma! Paranoia för otrohet...

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1121614 av Jocke
Jag vägrar tro att kvantteorin och relativitetsteorin existerar oberoende av varandra? Det är två väsensskilda teorier, nog tror jag jag det är nödvändigt att finna en filosofisk plattform som kan utveckla fysiken och matematiken i samband med lingvistik. För teorier måste kunna uttryckas verbalt och så lättfattligt som möjligt!

Men relationer tror jag bara en filosof kan lösa?

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas."
- Kierkegaard

Ja, han har rätt i det här fallet.

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1121642 av Nissegossen
En matematisk formel går att rita upp och förklara med ord i stället för m ed siffror om jag är rätt ute. Det borde passa dig Jocke...

Jag vägrar tro att kvantteorin och relativitetsteorin existerar oberoende av varandra?

Om du får astronomiska tal, blicka ut i Universum, du finner svaret där

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1121707 av Jocke
Men finns det ngt oändligt, det är bevisat att man hittat början via big bang, men svårigheten ligger i att knyta ihop säcken när det blir fullt?

Det verkar som allting expanderar exponentiellt, men gränsen måste vara att vi råkar ut för en gigantiskt explosion i framtiden eller så imploderar vi? allting borde ha ett slut, men enligt kvantteorin så finns det en början och slut men inte i relativitetsteorin? Nu kan jag vara ut och cykla, men det abstrakta går inte rent filosofiskt att förklara? Eller jo, egentligen sysslar filosofin med abstrakta ting som ska omvandlas till realiserbara ting?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan #1121710 av memphis
Buddha säger att det inte lönar sig att spekulera om Universum är oändligt eller ändligt. Förmodligen för att det inte går att komma till en slutsats om det.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1121720 av Jocke
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
- Bertrand Russell

"Ensamhet är alla stora andars öde - ett öde som emellanåt beklagas, men som alltid väljs som det minst onda av två onda ting."
- Schopenhauer

Jag har ju levt ungkarlslivet så länge, att det är svårt att omvandla det till ett monogamt förhållande!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan #1121726 av Geta
Är du polyamorös, Jocke?