Fler som ”bara” har en inre dialog?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1045709 av rymd
det är vad jag skrev, tankestörningar, det är ett verkligt problem när man har dem men det finns hjälp. Hjärnan läker genom sömn bäst vad jag har förstått, så någon sömnmedicin som hjälper dig?
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1045723 av Vipa
Får be om att få det förnyat isåfall. Om det inte hjälper att sova då? Jag kan tillägga att jag har Aspergers Syndrom och som jag förstått saken är det extremt lätt att drabbas av schizofreni isåfall, jag har även flera gånger blivit slagen i huvudet och även missbrukat både alkohol och marijuana. Tur bara att ljuden inte kommer utifrån! Anledningen till att jag nämner dessa saker är bara för att kolla och se, tror du det finns en chans att jag blir återställd eller att jag behöver leva med skiten resten av livet? Såvida jag inte tar medicin då och om jag måste det, så gör jag det.
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1045734 av rymd
Fina du, vad säger din läkare? Det är så individuellt och jag är inte läkare men diagnostiserad med schizofreni, 250 mg Clozapine verkar vara livets horisont, ja tyvärr. Ledsen att ingen har sagt det förr, men! för ett fåtal går det över. Satsa att prata med din läkare? (är bara en juridikstudent). Kämpa på dock! All lycka till :)
Mer
6 år 1 vecka sedan #1045771 av Vipa
Jag hade väl på känn att det inte räcker med att sova ut. :/ Har en bra läkare f.ö., han har sagt att det inte behöver vara kört.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1045772 av Vipa
Jag inser nu att utan medicin är det antagligen kört för mig. C’est la vie.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1045901 av Admin1
För diagnos måste finnas hallucinationer, vanföreställningar eller stört tal. Sedan kan också finnas negativa symptom eller stört beteende. Totalt 2 av dessa måste man ha, men minst ett av första.