Vanföreställningar

Mer
4 år 8 månader sedan #1178788 av Willhend
Svar från Willhend i ämnet Vanföreställningar
Hej, jag har så länge jag varit schizofren utvecklat en tro att man kan prata med varandra i huvudet. Jag börjar komma över det och lyssnar noga för att förstå förbi synchroniciteten. Problemet just nu är att det är väldigt påträngande när någon tar sig in i mitt utrymme och börjar ta på mig på vad jag anser äckliga sätt. Jag kämpar för att få ett blankt huvud men obehaget är för mycket så jag bekämpar dom så gott jag kan genom att knuffa bort dom eller lasra dom i bitar. Jag har släppt taget i mitt sinne i början och jag ångrar det idag för tror inte det tog mig någon vart. Det är väldigt avslappnande att skriva här känner jag nu. Jag ser rummet, känner min kropp och ser i mitt huvud att det inte når någonstans men han tar ännu lite på mig. Någon som har något tips för att bli av med den som är i mitt rum?
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1178792 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vanföreställningar
Hej och välkommen till viska.se

Det som är inom en är både på gott och ont. Det jag liknat det som är mitt privata rum inom mig, då hade jag ännu inte läst Jung, jag använde samma namn som han nämligen självet och där vill jag vara för mig själv. De har en bättre sökmotor än Google de drar fram vart ända minne man vill ha för sig själv, tycker de inte har med det att göra, det skiter de i man blir utnyttjad i mitt tycke. Jag får stoppa där.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178794 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vanföreställningar
Hade oxå schizofigurer i min lägenhet en gång. Mörka skuggestalter som skrämde skiten ur mig. Kändes som det var ondskan som ville fånga mig. Verkligen creepy. I sin lägenhet, och i sitt huvud för den delen, vill man ha sin fripunkt- sin fredade zon.

Jag tror det hjälper att skriva om det. Då förflyttar man det ut ur sig själv och förhoppningsvis spricker trollet av ljuset.
Mer
4 år 8 månader sedan #1178901 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar
Willhend,
Hur länge är det innan du insjuknade? Efter 6 år ungefär kan symptomen minska med upp till 75 %. Sedan Clozapine, Zyprexa, Risperdal och Solian har starkare effekt än andra antipsykotika.

www.viska.se/sjalvhjalp/sa-motverkas-roester
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1179167 av Willhend
Svar från Willhend i ämnet Vanföreställningar
Ja, såg häxor som svävade utanför min dörr för några år sen, såg skuggorna under dörren, och en demons skugga rörde sig in i mig.

Snart fem år tror jag. Äter clozapine. Det har minskat, är mycket lugnare idag, vant mig mest tror jag, men inte så lugn som jag vill va, som när jag var barn upp i tonåren och hade full kontroll. Fan.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1179273 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vanföreställningar
Jag vaknade härom natten av att en demon låg på mig. Den känslan är inte go. Var nog en mardröm men jag kände tyngden över mig fast jag var vaken. Brukar ha nattskräck ibland kan tilläggas. Det ena värre än det andra.