Vanföreställningar

Mer
5 år 2 månader sedan #1127150 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Vanföreställningar
Ofta får jag vanföreställning att jag måste dela postningar på facebook. Det är som att det går till välgörenhet. Att fattiga människor får det. Att det är inviduellt hur mycket man ska dela tex jag måste dela 4 postningar om dagen. Ibland gör jag inte det. Och att man måste köpa saker och att ett spöke tar det. Fast det gör dom inte. Ibland delar jag mer då får jag vanföreställningar om det. Ibland delar jag leksaker på facebook. Det är bara att googla br leksaker och då sparar man bilden och lägger upp den. Man kan också dela olika företags postningar.
Mer
5 år 2 månader sedan #1127239 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar
Det finns också tvångstankar, där samma tanke återkommer och man måste göra saker. Tvångstankar och vanföreställningar kan ibland vara svåra att särskilja.
Mer
4 år 10 månader sedan #1158203 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Vanföreställningar
Nu har jag en vanföreställning att jag kan bara köpa 10 produkter i affären här nära. Då måste jag tajma hur ofta jag går till affären. Och att jag måste dricka kaffe varje dag.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1158213 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Vanföreställningar
Vanföreställningar är knepiga, vissa kanske vetenskapligt kan avvisas idag men ingen kan säga om vissa saker är sant eller inte. Det är en personlig verklighet trots allt. För var och en.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Skellington.
Mer
4 år 10 månader sedan #1158216 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar
Rrusheflower, det där med att köpa 10 saker kan vara en tvångstanke. Det brukar handla om måsten.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1158226 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Vanföreställningar
Håller med Admin1, Rrusheflower, låter som tvångssyndrom dvs ocd. Det kan hjälpa med kbt för det, har haft tvångstankar som helt släppt.
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Skellington.