Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119758 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Jocke tack. :hjärta Mycket intressant. Det tar jag givetvis till mig. Nu tror jag ändå inte att min dotter drabbats av det här men det ligger nog en hel del bakom immunsystemet och sambandet med ex. Schizofreni.


Tack :hjärta

Vår det låter som en utmärkt strategi. Hennes psykolog har rekommenderat det och även skriva ned sin känsla när rösterna kommer och försvinner.

Jag vet inte om man kan kalla det psykos eller inte. Hon hör röster i stort sett hela tiden och de är väldigt destruktiva och vill henne illa. Hon blir helt fokuserad av dem och har svårt att göra något förutom att lyssna på dem. Hon lider väldigt svårt av det här och gjort tolv svåra självmordsförsök under sin livstid där rösterna har kommenterat henne att dö och ta sitt liv. Tack och lov har hon överlevt alla gånger men naturligtvis fått svåra skador. Läkarna säger att de inte kan medicinera henne mer men jag lever på hoppet.

Tack för att du delar med dig. :hjärta
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119759 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tacksam för hjälp
När jag var kristen under en psykos var jag rädd för att gud skulle döma mig för mina tankar. Han ska ju känna till allt om en. Jag bad som en gris. Det hjälpte mig att hålla ångestig tankar fokuserade...på bönen....När man till och med är rädd för sig själv....religionens negativa makt. Att be hjälpte inte ett skit. Bara skuldbela.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119778 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Amandara, tack för att du delar med dig. :hjärta Ja, det här med att vara kristen kan vara tudelat så jag förstår din känsla. Min dotter är troende men det är inget djupare ställningstagande för henne ännu. Jag vet inte om hon känt som dig att Gud skulle döma henne och hennes tankar. Däremot trodde hon en period att hon var Gud/Jesus och att hon var här på jorden av en anledning. Det skrämde henne mycket då för hon kände sig övervakad. Jag vet inte om det var hennes röster som sa det till henne eller ej. Numera tror hon inte det i alla fall.

Ja, det är synd att du inte kände någon styrka av att be. Jag tror trots allt att det kan hjälpa vissa människor att ha en Gudstro. Men visst är det läskigt om det blir negativt.

Tack och var rädd om dig. :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan #1119798 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Tacksam för hjälp
Man får tänka och känna vad man vill, men inte göra vad man vill. Jag har svarta tankar ibland men jag dömer mig inte för det, konstaterar bara att det är så. Jag krymper mig inte som människa till att bli ett heligt ljus. Jag är komplex som alla är.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119801 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Amandara, så sant. :hjärta
Mer
5 år 3 månader sedan #1119803 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tacksam för hjälp
Det är trots allt inte så vanligt med självmord vid schizofreni. Din dotter har inte någon annan diagnos också?