Tacksam för hjälp

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1119672 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp
img11.ntm.eu/nm/public/img/4713868/12082...oth&anchor=topcenter

Jag förstår inte denna bön? Fastän många anser mig ganska allmänbildad, så vet jag inte var jag ska sätta min fokus för att uppnå denna sinnesfrid som det utropas i denna bön! Det är ngt sakralt i detta, men jag får inte in den för att kunna finna min "peace of mind"!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119673 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Det där med uppståndelsen, jag har i sett mig själv bli upptagen i form av jag själv, jag vet inte om han kom från porten eller om han kom nedifrån, där gatans fortsättning är trappor, det är brant där de kunde inte lösa det på annat sätt. Det var mina förra lägenhet det är över 26 år sedan när jag såg honom var det oktober och förmörkelse av månen det var 1986 i oktober första kalla dagen det året. Jag ville ta på mig och gå en bit bort till slätten det kallades. Där kunde man stå med fri sikt uppåt. Mina röster sade gå inte ut gå inte ut under tiden letade jag efter min halsduk, jag behövde den det var kallt. Jag gick ut bort till slätten och jag kom överst på gatan och skulle gå hem, då kommer däruppe så ser jag mig själv han var exakt klädd likadant som jag förutom en sak han hade halsduken på sig, han såg inte mig men jag såg honom, när han kommer i höjd av mitt köksfönster strax innan en lyktstolpe drog han snett ut upp och skiktades i höjd med taken flyg han med stor hastighet och ändrad kurs över taket sedan såg jag ingenting mer Jag visade min skrift TWILIHGT ZONE för min handledare, hon sade man får läsa det 5-6gånger för att inse att det är sant. På en tema utställning i Stads Biblioteket hängdes en Poster med just det jag har den hemma den hänger i mitt lilla sovrum. Därav Du vetenskapsman då tror du förstått allt men ännu har du inte förstått Shakespeare www.viska.se/kunena/allmn-diskussion/889-twilight-zone?start=0

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119679 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Jocke, ja det är ju en bön som är en klassiker och ganska talande för mig i alla fall. Men jag kan även förstå att den kan vara svår att ta in för vissa
Mer
5 år 3 månader sedan #1119680 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Sorry, det är tid för kaffe och piller samtidigt ominstallerar jag min lap top, då det är nu ett år sedan sist tror ja, men man skall göra det varje år pga att det är för många fel på systemet. Allt finns inte kvar annat är på fel ställe, men detta är inga problem jag gör det innan medicinen vad jag tror är den klar.

Ja har du en gammal dator exv en Xp eller win 98 inga problem man fixar linux operativsystem fungerar förmodligen fungerar inte klockan det är batteriet på moderkortet s.k C-mos batteriet som man måste byta annars går inte datorn att starta, vissa försigpåare säger att man kan men det är överkurs. Sök på Google på Linux operativ system och bränn en skiva sedan går datorn att köra, man kan dela på hårddisken i två olika lika delar. Även om din win 10dator kan du med fördel ha ett Linux system hemma, för går hårddisken sönder ta bort den lägg i skivan och gå ut på webben och sök efter en ny hårddisk det fungerar med bara skivan därför skall man ha en skiva med Linux på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1119681 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Tacksam för hjälp
Det är väl så att röster inte kan medicineras bort?
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1119682 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, så skönt att du har din gudstro. Det hjälper dig säkert väldigt mycket. :hjärta Jag har själv inte kommit dit riktigt ännu fast naturligtvis tror jag på något.

Visst är det så. Ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur lite jag vet. Det finns enorma kunskapsbanker som man inte ens kommer i närheten av.

“I genomsnitt är världen som den skall.”

“Oftast passerar du förbi ditt inre, men ibland stannar du upp och tittar, häpen.”

Harrypotter i de flesta fall går det att medicinera bort röster men i min dotters fall har de inte lyckats ännu. Det är möjligt att hon blivit resistent mot psykosmedicinen, vad vet jag? Jag hoppas i alla fall på någon form av lösning snarast för hennes skull-

Jocke, nja det tror jag inte riktigt är innebörden.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.