Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan #1120543 av krokus
För många inlägg om Gud m.m. för att jag ska orka läsa igenom hela tråden.

Jag har iaf gått hos en privat psykoterapeut, vill inte ens försöka räkna ut hur många tusenlappar jag lade ner på det. Jag behövde det då eftersom min dåvarande mottagning sög stenhårt. Jag hade råd i och med att jag jobbade för mycket.

Jag har även gått på behandling hos naprapatstudenter. Det var massage och stretching. Jag tror att en av studenterna försökte flörta med mig, men det är en annan historia.

Jag har gått i gruppterapi och mindfulness på psykosmottagningen. Gruppterapin gav mycket för mig då. Mindfulnesskursen var också i grupp, men jag blev störd av att en annan patient pratade.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120545 av Nissegossen
Igen klibbade ögon när han föddes hade aldrig kunnat se, Jesus böjde sig ned tog jord i handen spottade på det och gned in det i den unge mannens ögon. Jesus säger till honom gå bort till Siloam tvätta dina ögon, klibbet som höll igen hans ögon hade av att han tvättade ögonlocken det gjorde att klibbet försvann varpå han genast kunde se.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120549 av Hoppfull
Utomjordingen, ja faktaböcker är bra. Det finns nog lika många sanningar som det finns människor. tror jag. Är man öppen och nyfiken så utvecklas man. Vissa saker kan man förkasta direkt, förstås.

Vilket fint och påhittigt citat. :hjärta

Johannes, roligt att du tycker det. Jag bara spånar nu. Det är nästan för komplext för mina tankegångar just nu.

:hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120553 av Kloppe
Jag har gått flera år i samtalsterapi, och känner ofta att livet handlar mycket om vad man har varit med om tidigare. I synnerhet under uppväxtåren.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120556 av Utomjordingen
Här på foton (lite suddig bild på den ena men ändå) har jag mina fakta böcker som jag har gått/läst igenom. Man får mycket bättre samhällsbild och världsbild om man läser fakta. Jag hade urkass samhälles/världsbild när jag var ung på 1980-talet och en bit på 1990-talet.

Håll Er till fakta säger jag bara - det vinner Ni på, på lång sikt:

300


300
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Utomjordingen.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1120558 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Alternativ medicin och hälsa?
Hej, jag tror som du att helvetet är svårigheter du möter i levande livet, tror inte jag tror på att det finns en allsmäktig GUD men däremot tror jag på godhet, att du vet och kan- skilja på rätt och fel. Hur det än är så är det människan som ligger bakom den värld vi lever i idag så att ha godhet inom dig och kunna skilja på en rätt eller orätt handling det är människans inneboende kvalitéer som avgör det inte GUD. Taktil massage kanske kunde vara något, akupunktur kanske också kunde vara något sen tror jag också på bra kost och att promenera eller någon annan fysisk aktivitet man tycker om. Sen har jag svårt med att tro att behandlingen för din dotter är den bästa som finns för henne för hur det än är så ibland fungerar inte en medicin men en annan fungerar bättre, så jag hade inte stängt den dörren om att det inte kan förbättras.