Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120559 av Hoppfull
Nissegossen, nej jag vet inte vad du varit med om. Eftersom du upplever olika ”fenomen” så är det säkert så för dig, naturligtvis. När det gäller religion kan du betydligt mer än mig. Roligt att lära sig, tycker jag. Som jag skrev tidigare i ett inlägg så är det många frågetecken för mig innan jag kan kalla mig troende.

Det är så mycket skuld och skam i den kristna läran. Jag gillar inte det. Ibland känns bibeln som rena sagorna. Svårt att ta till sig många gånger.

:hjärta

Krokus jag förstår att du inte orkar läsa. Det gör knappt jag heller. Tråden handlar mindre och mindre om Alternativ medicin och hälsa om man inte ser Religion som det, förstås.

Vad bra att du hade råd att gå till en privat psykoterapeut. Det borde väl värden ha hjälpt dig med när du hade behov av det. Ja, ibland kan man få en dålig relation till sin mottagning. Min dotter har det bra på sin och det är jag tacksam för.

:D :D Försökte dom flörta? Massage och stretching och annan naprapatbehandling är bra. Det skulle de nyttja mer inom psykvården för kropp och själ hänger ihop, förstås. Vad roligt att gruppterapin gav dig mycket. Jo, det är sant att man kan störa sig på andra i en grupp. Det är inte alltid lätt att ignorera det.

Tack för att du delar med dig. :hjärta

Nissegossen, det här börjar komma långt från trådens syfte Alternativ medicin och hälsa.''

Ta hand om dig. :hjärta

Johannes, vad bra att du gått i samtalsterapi. Visst handlar det mycket om vad man varit med om. De första åren i ett barns liv är oerhört viktiga för att få en bra anknytning. Min dotter fick inte det eftersom jag drabbades av en depression när jag fött henne. Hennes pappa omkom i en olycka när jag väntade henne. På den tiden visste man inte mycket om sorgearbete som i dag. Nu är det naturligt och man kan söka stöd och hjälp. Dessutom var jag väldigt ung som nybliven mamma.

www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/bar...ilj/barns-anknytning

Tack för att du delar med dig. :hjärta

Utomjordingen, det var värst vad böcker. Visst är det allmänbildande och roligt att läsa böcker. Min dotter är också en riktig bokmal. Hon älskar sina böcker. Hon har fyra fyllda bokhyllor och nu staplar hon dem på varandra. Jag hoppas att hon börjar gå på biblioteket istället. Det finns gränser som sagt.

Ta hand om dig. :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120568 av Utomjordingen
Annars, utöver böcker så är/var det tragiskt med Din dotter, det var hemskt - värsta jag hört på länge! :kram :hjärta

Ja, jag kan ta hand om mig vilket jag inte skulle kunna gjort utan min kvinna - min kvinna är min sista livboj här i livet, sen är det nog slut med mig om jag skulle vara utan henne.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120573 av Hoppfull
Ingrid64marie, ja så tror jag med. Det är tillräckligt med ”helvete” som sker här på jorden både för oss som individer och med allt elände ute i stora världen. Jag tror också på godhet, kärlek och gemenskap. Ja visst handlingar begås av oss människor. Jag tror inte det finns onda människor men deras handlingar kan bli helt fel. De kan bli onda.

Taktil massage är underbart men jag vet inte om vården vill bekosta det. Jag har betalat några gånger men det blir dyrt om man har en låg budget som jag har. Jag har letat på Akupunktur och psykisk ohälsa på nätet men inte funnit så mycket.

Hon har en väldigt bra läkare där hon gått flera år och trivs med honom. Han forskar även på Schizofreni och jag tror de har försökt allt och mer därtill för att medicinera henne rätt. Men jag ska givetvis ta upp det på ett möte med min dotter och hennes läkare. Jag har hört att man kan bli resistent om man haft många psykoser, vad vet jag. Kroppen är komplex och det kan finnas många olika faktorer i hennes mående ex. immunsystemet o s v. Nej absolut inte, jag stänger aldrig dörren till henne. Det är nu det börjar ser jag det som. Jag har fått jättemycket stöd och tips här på Viska. Det är jag väldigt tacksam för.

Tack för att du delar med dig. :hjärta
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan #1120575 av Kloppe
Hoppfull,
inser nu att det jag skrev om uppväxt och föräldrar skulle kunna tolkas som kritik mot dig. Det var inte meningen. Ber om ursäkt i så fall.
Annars tycker jag det låter verkligen hemskt med vad du berättat om din dotter. Hoppas det blir bättre så småningom. :hjärta

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120577 av Hoppfull
Utomjoringen, ja visst är det hemskt det min dotter varit med om. Dess bättre att hon verkar må riktigt bra psykiskt nu trots traumat. Hon hör inte de plågsamma rösterna nu och det är en oerhörd lättnad för henne även fast hon har fysiska skador, förstås. Det läker med tiden men rösterna måste hon få ordning på ett eller annat sätt med.

Härligt att du har din kvinna. Det måste betyda mycket för dig. Du är säkert en fin man att leva med. :dans Min dotter har också en fin pojkvän. Han har varit ett stort stöd för henne nu. Det är jag så tacksam över.

Ta hand om dig. :hjärta
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan #1120580 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alternativ medicin och hälsa?
Tyvärr tycker jag inte att vi kommit fram till något bra råd, för att din dotter ska slippa sina kommenderande röster eller göra fler självmordsförsök. Psykiatrin måste också stå rådvilla. Det påminner om fall med autism.