Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan #1120519 av Hoppfull
Amandara, :D :D Mumbo Jumbo. jag är lite inne på din linje.

Vad skulle det medföra för nackdelar om samhället utgick från att folk har en fri vilja om de faktiskt inte har det? För framgångsrika och lyckade medborgare skulle det inte spela stor roll, men det kan hända att de misslyckade skulle missgynnas. Om vi utgår från att folk har fri vilja och de sedan blir kriminella och knarkare ligger det nära till hands att skylla problemen på dem själva. Samhället skulle nog behandla dem hårdare än om samhället hade utgått från att de inte har någon fri vilja utan styrs av sina omständigheter.

:hjärta
Bilagor:
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120520 av Utomjordingen
Jag håller mig helst till mest fakta böcker och undviker böcker som har mer eller mindre med hokus pokus att göra!

Våren 1990 så var det som om alla sagor blev sanna i samma veva när jag fick mina psykiska symtom.

Därav mitt eget citat som jag kom på en gång i tiden för cirka 10 år sen:

- "Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt!".

"Utomjordingen"
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120522 av Recard2016
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120524 av Hoppfull
Recard2016, tycker du? :) Jag tror mer att det handlar om exitentiella frågor och det berör alla människor oavsett om man tror eller ej.

:hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Hoppfull.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120525 av Nissegossen
Astrologerna var de första att skåda uppåt föregångare till vår tids Astronomer, Astrologerna var den tidens Astronomer men här för att räkna behöver du en siffermaskin en dator för att göra beräkningar ty zodiaken har förändrats så mycket att den ursprungliga zodiaken har flyttat så mycket att de gamla beräkningarna inte stämmer för de flesta. Men utgå ifrån hur de först gjorde, ja, där kommer siffermaskinen verkligen till sin rätt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1120526 av Recard2016
Hmm ja tror inte på någon himmel eller helvete, tror inte på ett liv efter detta. Tror dock att allt vi gör gör skillnad och att vi lever vidare i människorna vi älskar o som älskat oss. Religion e inte logiskt, det är helgalet.