Alternativ medicin och hälsa?

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120549 av Hoppfull
Utomjordingen, ja faktaböcker är bra. Det finns nog lika många sanningar som det finns människor. tror jag. Är man öppen och nyfiken så utvecklas man. Vissa saker kan man förkasta direkt, förstås.

Vilket fint och påhittigt citat. :hjärta

Johannes, roligt att du tycker det. Jag bara spånar nu. Det är nästan för komplext för mina tankegångar just nu.

:hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120553 av Kloppe
Jag har gått flera år i samtalsterapi, och känner ofta att livet handlar mycket om vad man har varit med om tidigare. I synnerhet under uppväxtåren.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120556 av Utomjordingen
Här på foton (lite suddig bild på den ena men ändå) har jag mina fakta böcker som jag har gått/läst igenom. Man får mycket bättre samhällsbild och världsbild om man läser fakta. Jag hade urkass samhälles/världsbild när jag var ung på 1980-talet och en bit på 1990-talet.

Håll Er till fakta säger jag bara - det vinner Ni på, på lång sikt:

300


300
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Utomjordingen.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1120558 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Alternativ medicin och hälsa?
Hej, jag tror som du att helvetet är svårigheter du möter i levande livet, tror inte jag tror på att det finns en allsmäktig GUD men däremot tror jag på godhet, att du vet och kan- skilja på rätt och fel. Hur det än är så är det människan som ligger bakom den värld vi lever i idag så att ha godhet inom dig och kunna skilja på en rätt eller orätt handling det är människans inneboende kvalitéer som avgör det inte GUD. Taktil massage kanske kunde vara något, akupunktur kanske också kunde vara något sen tror jag också på bra kost och att promenera eller någon annan fysisk aktivitet man tycker om. Sen har jag svårt med att tro att behandlingen för din dotter är den bästa som finns för henne för hur det än är så ibland fungerar inte en medicin men en annan fungerar bättre, så jag hade inte stängt den dörren om att det inte kan förbättras.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120559 av Hoppfull
Nissegossen, nej jag vet inte vad du varit med om. Eftersom du upplever olika ”fenomen” så är det säkert så för dig, naturligtvis. När det gäller religion kan du betydligt mer än mig. Roligt att lära sig, tycker jag. Som jag skrev tidigare i ett inlägg så är det många frågetecken för mig innan jag kan kalla mig troende.

Det är så mycket skuld och skam i den kristna läran. Jag gillar inte det. Ibland känns bibeln som rena sagorna. Svårt att ta till sig många gånger.

:hjärta

Krokus jag förstår att du inte orkar läsa. Det gör knappt jag heller. Tråden handlar mindre och mindre om Alternativ medicin och hälsa om man inte ser Religion som det, förstås.

Vad bra att du hade råd att gå till en privat psykoterapeut. Det borde väl värden ha hjälpt dig med när du hade behov av det. Ja, ibland kan man få en dålig relation till sin mottagning. Min dotter har det bra på sin och det är jag tacksam för.

:D :D Försökte dom flörta? Massage och stretching och annan naprapatbehandling är bra. Det skulle de nyttja mer inom psykvården för kropp och själ hänger ihop, förstås. Vad roligt att gruppterapin gav dig mycket. Jo, det är sant att man kan störa sig på andra i en grupp. Det är inte alltid lätt att ignorera det.

Tack för att du delar med dig. :hjärta

Nissegossen, det här börjar komma långt från trådens syfte Alternativ medicin och hälsa.''

Ta hand om dig. :hjärta

Johannes, vad bra att du gått i samtalsterapi. Visst handlar det mycket om vad man varit med om. De första åren i ett barns liv är oerhört viktiga för att få en bra anknytning. Min dotter fick inte det eftersom jag drabbades av en depression när jag fött henne. Hennes pappa omkom i en olycka när jag väntade henne. På den tiden visste man inte mycket om sorgearbete som i dag. Nu är det naturligt och man kan söka stöd och hjälp. Dessutom var jag väldigt ung som nybliven mamma.

www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/bar...ilj/barns-anknytning

Tack för att du delar med dig. :hjärta

Utomjordingen, det var värst vad böcker. Visst är det allmänbildande och roligt att läsa böcker. Min dotter är också en riktig bokmal. Hon älskar sina böcker. Hon har fyra fyllda bokhyllor och nu staplar hon dem på varandra. Jag hoppas att hon börjar gå på biblioteket istället. Det finns gränser som sagt.

Ta hand om dig. :hjärta
Bilagor:
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120568 av Utomjordingen
Annars, utöver böcker så är/var det tragiskt med Din dotter, det var hemskt - värsta jag hört på länge! :kram :hjärta

Ja, jag kan ta hand om mig vilket jag inte skulle kunna gjort utan min kvinna - min kvinna är min sista livboj här i livet, sen är det nog slut med mig om jag skulle vara utan henne.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Utomjordingen.