Någon som Inte medicinerar med neuroleptika?

Mer
10 år 11 månader sedan #585823 av Admin1
Det är faktiskt 10-20 % av de med schizofreni i Sverige som inte använder antipsykotika och antagligen därför att de har en schizofreeni utan psykoser, vilket man kan ha.

Har man bipolär får man bara psykoser vid mani eller depression, vilket gör att man inte behöver antipsykotika, när man är icke-manisk eller icke-depressiv. Vid schizofreni eller schizoaffektiv kan psykoserna komma när som helst och därför behöver man ständigt antipsykotika för att förbygga psykoser.
Mer
10 år 11 månader sedan #586607 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
10 år 11 månader sedan #586645 av Kasia
Vad medicinerar du med och hinner du se symtomen?
Mer
10 år 11 månader sedan #586661 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.
Mer
10 år 11 månader sedan #586791 av Admin1
Nackdelen med att medicinera med Abilify tillfälligt är att risken att få illamående och rastlöshet ökar, eftersom det är en biverkan som går över med tiden annars vid ständig medicinering. Abilify är egentligen inte så bra för tillfällig medicinering.
Mer
10 år 11 månader sedan #587409 av Earlybird
Kasia! Jag är liksom du schitzoaffektiv eller cykloid psykos. Jag är 47 och har haft fem allvarliga psykoser i mitt liv samtliga utlösta under väldigt pressade förhållanden. Mellan mina skov är jag frisk, arbetar heltid och fungerar som de flesta andra vanliga människorMin senaste psykos drabbade mig för 5 år sedan och jag har sedan dess stått på en låg dos zyprexa 2,5 mg och senaste året halverat till 1,25. Men jag har upplevt att min livskvalitet har sänkts på flera plan. Jag trappade i våras ut zyprexan ytterligare genom att under en och en halv månad endast ta ca 0,6 mg. Samtidigt slutade jag helt med sömnmedel och oxascand som jag tidigare tagit någon gång i veckan. Jag är alltså helt medicinfri sedan drygt två månader till baka. Jag upplever att jag har fått mitt liv tillbaka trots att jag lider av vissa utsättningssymtom.Det är otroligt skönt att vara medicinfri och jag kan inte se minsta tecken på att någon psykos.