Någon som Inte medicinerar med neuroleptika?

Mer
10 år 10 månader sedan #590207 av Geta
När man slutar med antipsykotika får man inte abstinenssymtom. Inte den sorts abstinenssymtom som när man slutar med bensodiazepiner.
Mer
10 år 10 månader sedan #590209 av Admin1
Det är ju väldigt många här som fått psykoser, när de slutat med antipsykotika och det är ju det stora problemet vid psykossjukdomarna. Om man får abstinens och inte kan sluta med antispsykotika, skulle inte alla som slutat med antipsykotika kunna göra detta.
Mer
10 år 10 månader sedan #595892 av Twix
Jag är väldigt rädd för mediciner och tar inga alls.Har haft väldigt mycket och många mediciner och i höga doser.Oftast har de haft svårt att få effekt på mig så då har läkarna lagt till och lagt till och höjt och höjt på doseringarna.Så hellre inget än allt om man säger så för blev helt sjuk av biverkningarna.
Mer
10 år 10 månader sedan #596050 av Admin1
I Sverige så använder 10 % av de med schizofreni inte antipsykotika och jag skulle gissa att det beror på att de inte har några vanföreställningar eller hallucinationer. Alla med schizofreni har inte psykos och 25 % har bara en psykos. Antagligen kan de 25 % med bara en psykos klara sig med ganska låga doser skulle jag gissa.