Risperdal

Mer
10 år 8 månader sedan #606741 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet risperdal
Sex med dopamin minskande läkemedel är ett stort problem. Det är därför det kalas kemisk kastrering en olaglig sak i Sverige. Men läkarna kallar det schizofreni. Det räcker med att du är fattig så blir du utsatt alltså arbetslös och råkar träffa r*dg*rt på stan så är det kört!
För att inte tala om KBT dom försöker lura på folk den berömda telefonen osv.
tyvärr en vanligare orsak till just utpressningar från rika snor ungar som har råd att på skattepengar köpa sex tjänster! tyvärr är det bara fattiga som får schizofreni idag! resten får telefonen eller ebl som den också kalas på fackspråk!
Mer
10 år 8 månader sedan #606781 av someone
Svar från someone i ämnet risperdal
Tycker SSRI ger mig ett bra pirr där nere. Nu har jag cipralex.

När jag bara haft neuroleptika har jag behövt amfetamin eller kokain för att bli kåt. Eller som nu SSRI. Men det är säkert bara jag som är sådan. Eller så är det är för att man inte kan tänka klart med höga doser neuroleptika enbart.

Det är min "måbra medicin".

Det tog mig ungefär hm.. Kanske 2-3år att få SSRI utskrivet. Många här verkar ha fått de ganska enkelt utskrivet.
Mer
10 år 8 månader sedan #606796 av Geta
Svar från Geta i ämnet risperdal
SSRI-preparat är väl inte beroendeframkallande, så det finns väl inte några sådana restriktioner för att skriva ut det.
Mer
10 år 8 månader sedan #606873 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet risperdal
Det brukar vara lätt att få SSRI-antidepressiva, eftersom de har effekt mot ångest också och kan därför ersätta benso, som har en viss beroenderisk. Seroquel kan vara intressant, eftersom det också förutom antipsykotisk effekt också har effekt mot depression och ångest.
Mer
10 år 8 månader sedan #606942 av someone
Svar från someone i ämnet risperdal
Nä, men läkarna var nojjiga jag skulle flippa.

6mån intensivt stenhårt manipulerande fas hade jag före jag lyckades.
Mer
10 år 8 månader sedan #607079 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal
Det har gjorts undersökningar med SSRI-antidepressiva i kombination med antipsykotika vid schizofreni och man får inte fler psykossymptom av kombinationen. Det är väl främst vid bipolär eller schizoaffektiv, som SSRI-antidepressiva kan ibland vara riskfylld, eftersom SSRI-antidepressiva kan ibland trigga mani.