Risperdal

Mer
10 år 8 månader sedan #609767 av martina
Svar från martina i ämnet Risperdal
Eller är det de antideppressiva man kan bli så hungrig av?
Mer
10 år 8 månader sedan #609768 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperdal
Nej, min erfarenhet är att man blir vrålhungrig av antipsykotika, men det brukar gå över.
Mer
10 år 8 månader sedan #609793 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal
Tror att viktuppgången av antipsykotika beror på att andra saker, som stimulering av tillväxt. Antidepressiva kan ge viktökning också och värst är Mirtazapin och Paroxetin.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... -avsloejad
Mer
10 år 8 månader sedan #610719 av martina
Svar från martina i ämnet Risperdal
Admin 1, den omega 3 kost som är bra mot possitiva symtom skall den vara kolhydratfattig?
Mer
10 år 8 månader sedan #610833 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal
Det viktiga är omega-3 och vad man äter i övrigt spelar inte så stor roll. Hälsofil kan vara värt att prova en tid för att se om det blir förbättring. Det kanske kan vara så att vissa skadliga tarmbakterier producerar ämnen som höjer dopamin i hjärnan.
Mer
10 år 7 månader sedan #611714 av martina
Svar från martina i ämnet Risperdal
Att äta tillräckligt med kolhydrater har hjälpt mig att bli mer aktiv och att inte höra röster! :) Har fått sänka min risperdal med 4mg ner till 2mg. Känner mig lugnare och mår bättre. Nästan inga biverkningar alls.Men det är främst de med lågt GI.
Går en timme per dag och styrketränar 2ggr i veckan. Samlade bara lite vätska förrut och på en vecka har jag faktiskt gått ner nästan två kilo. Förut satt jag och ``lyssnade``. En del läkare ger en för mycket mediciner om man inte säger i från! Har nog aldrig under min sjukdomstid mått så bra. Har under ett års tid ``tvingat mig`` att bli mer social, vilket har hjälp mig mycket att reda upp vad som är vad. Röster säger ju många ggr saker som friska människor inte alltid vräker ur sig. De perioder jag varit isolerad och underaktiv har jag alltid krävt mycket mediciner.