Risperdal

Mer
10 år 7 månader sedan #611716 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperdal
Hej!
Det är intressant det här med kolhydrater. Jag har dragit ner på kolhydraterna och lyckats gå ner 6 kg.
Men de senaste veckorna har jag varit väldigt stressad. Långtidsblodsockret låg perfekt senast jag var
hos diabetessköterskan. Motionärer ska ju ha kolhydrater. Hur är det med personer som motionerar
måttligt?
Mer
10 år 7 månader sedan #611721 av martina
Svar från martina i ämnet Risperdal
För det första så tror jag man ska ha långsamma kolhydrater. De mättar längst och bäst och det behövs mindre insulin för att ta hand om dem. Ett jämt blodsocker är bra, man känner sig mindre sugen efter mat, blir lugnare och tänker bra. Har i perioder försökt dra ner på kolhydrater, även de långsamma men mått dåligt. Jag äter ca 180g kolhydrater på en dag. Långsamma. Inget socker mer än i lite frukt och mjölk. Hjärnan förbrukar ca 120g kolydrater pår dag. Rör man sig inte så mycket räcker det nog med 2 ggr kroppsvikt med kolydrater. Plus lite mer om man motionerar. Jag tror inte på att man ska vräka i sig fett. Kanske 1g per kilo kroppsvikt. Som admin skriver ska man nog gärna äta en del sunt fiskfett och kanske även olivolja. Bra för stabilt blodsocker.
Mer
10 år 7 månader sedan #612020 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal
Jag skall sedan undersöka om det finns någon kost med antiinflammatorisk effekt för jag tror att den skulle vara bra vid schizofreni, där ju inflammation kan kanske förekomma. Nu har ju omega-3 viss antiinflammatorisk effekt, men det finns kanske andra kostämnen också.
Mer
10 år 7 månader sedan #612047 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Risperdal
:tänk Admin, angående antiinflammatorisk kost, så sök bland laktovegetarisk kost och/eller vegetarisk kost.
Kan vara långsökt, men jag tror ju att det kan finnas något där.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 6 månader sedan #621903 av martina
Svar från martina i ämnet Risperdal
Samlar en massa vätska i ansikte, bröst och mage av Risperdalen. Fler som gör det? Vad kan man göra åt det.
Mer
10 år 6 månader sedan #621906 av Geta
Svar från Geta i ämnet Risperdal
Då jag bara tar 1 mg märker jag inte av det.