Risperdal

Mer
10 år 8 månader sedan #608396 av martina
Svar från martina i ämnet Risperdal
Hur är det med konditionsträning och styrketräning, ökar det dopaminet? Om man äter proteinrikt ökar behovet av risperdal då? :rolleyes:
Mer
10 år 8 månader sedan #608447 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal
Träning eller motion brukar minska psykossymptom, så det blir ingen försämring. Jag har aldrig läst att proteinrik diet skulle öka psykossymptom. Om du vill minska psykossymptom är nog omega-3 diet bäst dvs att leva på sill, lax och makrill, som innehåller mycket omega-3.
Mer
10 år 8 månader sedan #608454 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Risperdal
Abilify fungerar bra för mig, fick tillbaka sexlusten, som försvann helt på Risperdal. SSRI har jag också, Sertralin, och jag upplever att det fungerar helt okej. SSRI kan nog vara ganska svårt att få utskrivet eftersom det vid insättningen av det finns en viss ökad risk för självmord hos patienter som tidigare har haft självmordstankar. Sen skriver ju inte läkare ut mediciner som de inte vet att patienten mår bättre utav såklart.
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #608471 av
Svar från i ämnet Risperdal
rhodiola ger försvar mot stress
  • Besökare
  • Besökare
10 år 8 månader sedan #608475 av
Svar från i ämnet Risperdal
har bara haft zyprexa haldol abilify quetiapin o ziprasidon
Mer
10 år 8 månader sedan #608625 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal
För mig har det aldrig varit något problem att få SSRI-antidepressiva de senaste 15 åren. Det har varit hur lätt som helst att få dem. De används ju också mot ångest och ångestsjukdomar typ tvångstankar, social fobi osv.