Hjärnskador av psykofarmaka?

Mer
10 år 5 månader sedan #623850 av majak
Fick för en tid sedan reda på att jag har förändringar på den vänstra hjärnhalvan som orsakat mina många hallucinationer under några månader.
Läk sa, på tfn, att förändringen skett över tid och det är inte uteslutet att det beror på medicinen. Har medicinerat sedan början av 2012. Läk trodde att det var epilepsi men att hon inte kunde säga något säkert. Ska få en tid hos en neurolog vad det lider. Efter det skulle hon ta ställning till om jag kan fortsätta medicinera eller inte.
Har någon upplevt/hört om något liknande? Eller sett en studie, eller varning i bipacksedel att det kan hända?
Känner mig mycket förvirrad och lite rädd.
Mer
10 år 5 månader sedan #623867 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Se på Nissegossen! Han har medicinerat sedan 1973. Har han hjärnskador?
Mer
10 år 5 månader sedan #623916 av Admin1
Vilken diagnos har du? Psykos kan ge hjärnförändringar som är mycket värre än vad antipsykotika kan ge. Samtidigt är det inte säkert att antipsykotika ger hjärnförändringar hos alla t.ex vid bipolär har man inte sett hjärnförändringar av antipsykotika. Själv är jag inte övertygad om att antipsykotika ger hjärnförändringar vid schizofreni heller utan jag tror att det beror på att antipsykotika har otillräcklig effekt mot psykosen så att den ligger och pyr i bakgrunden och ger hjärnförändringar.
Mer
10 år 5 månader sedan #623947 av Eos
Svar från Eos i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Vilken medicin är det frågan om? Och vilken dos?
Mer
10 år 5 månader sedan #623958 av majak
Svar från majak i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Jag är bipolär, med psykoser. Jag köper att hjärnan blir förändrad av psykos, har besvär med koncentration osv vilket jaghar fått höra ska bero på detta.
Läkardamen specificerade inte vilket preparat det skulle röra sig om men det jag haft hela tiden är seroquel 500 mg.
Har litium 252 mg och har haft lamotrigin 300 mg på sidan av. Jag har tyvärr inte så mycket info att gå på.
:hjärta
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 5 månader sedan #623966 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Jag tror absolut man kan få hjärnskador av psykofarmaka!