Hjärnskador av psykofarmaka?

Mer
10 år 5 månader sedan #624872 av Admin1
Händer det tillfälligt bara, så är det inget allvarligt. Troligen är det stress som gör att hjärnan tillfälligt blir överbelastad. Vid psykossjukdomar så kan hjärnan ofta inte gå på full kapacitet och det går långsammare också.
Mer
10 år 5 månader sedan #625253 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Nej det är inte stress man medecinerar och bränner sönder hjärnan mikrovågorna är jäkligt starka och förstör lätt en hjärna. tyvärr hjälper inte foliehatt!
Mer
10 år 5 månader sedan #625282 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Dessutom har motion alltid förknippats med friska nervceller som vid medicinering ofta minskar!
Mer
10 år 5 månader sedan #625370 av Admin1
En ny norsk undersökning har kommit igår som kullkastar tidigare rapporter. Tidigare har man sagt att hjärnan krymper vid schizofreni plus antipsykotika 5 gånger mer än normalt, men nu påstår norska forskare att krympningen är lika stor som hos helt friska. De har använts sig av en annan bättre metodik för att mäta detta. Det borde betyda att: ANTIPSYKOTIKA INTE KRYMPER HJÄRNAN. En scientolog postade tidigare på sajten ANTIPSYKOTIKA KRYMPER HJÄRNAN, så därför försökte jag vara lite rolig. Norska forskarna såg dock vid schizofreni lite större hålrum i hjärnan än normalt, men det visste man sedan tidigare.

www.viska.se/index.php/component ... s-tidigare
Mer
10 år 5 månader sedan #625424 av Richard
Jag läste dessa artiklar, tror det var nån här som postade dom;
h2sampk.com/2011/01/30/haldol-th ... questions/
adhd-npf.com/mindre-hjarna-pa-re ... nen-finns/

Vet inte om det är nått scientolog-trams, men jag klagade hos min psykiater på att Haldol krymper hjärnan. Men han sa att det inte stämmer.
Mer
10 år 5 månader sedan #625432 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Det säger alla psykologer att det inte gör men det finns nog ingen i hela världen som håller med förutom sjukvårdspersonal, advokater, läkemedelsbolag, chefer! Dom håller med för dom vill inte ha smarta människor! skulle alla gå med 120 i iq så dör vårat land inom några dagar!