Hjärnskador av psykofarmaka?

Mer
10 år 5 månader sedan #625576 av Admin1
Det är inte så lätt att göra magnetröntgen på hjärnan och sedan tolka resultaten rätt. Dagens magnetröntgen är mer exakt och mer högupplösande än den var tidigare troligen beroende på starkare magneter. Sedan har norrmännen använt en annan teknik än vad man använde tidigare. Tidigare studier mätte grå substans i hjärnan medan norrmännen, verkar ha mätt både vit och grå substans. Så norrmännens teknik verkar vara bättre. Norrmännen kan troligen på grund av sin goda ekonomi köpa in de bästa instrumenten, medan andra länder har inte riktigt samma möjlighet att ha det bästa.
Mer
10 år 5 månader sedan #625610 av Richard
Kan man begära en ny CT-scanning? Jag gjorde en innan jag började med Haldol. Det vore intressant om man kunde göra det igen, efter 10 år med Haldol.
Mer
10 år 5 månader sedan #625611 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Kan undra vad en sådan undersökning kostar?
Mer
10 år 5 månader sedan #625616 av koi
Svar från koi i ämnet Hjärnskador av psykofarmaka?
Jag har gjort två sådana. Första efter en hjärnskakning och andra när jag fick konstig reaktion på medicin med hög puls och lågt blodtryck. Det var 10 år mellan gångerna. Vet ej om det var förändringar på dem. Första gången frågade läkaren om jag hade någon annan sjukdom än migrän efter ct. Nä inte bad jag vet sa jag då. Varför han frågade vet jag inte. Fick göra ct efter att de hade dragit en grej under fotsulan och min vänstra fot reagerar inte på det.
Mer
10 år 5 månader sedan #625633 av Nissegossen

björk skrev: jag tror inte de är ngn fara men man skall äta B-vitamin....

I det fallet vill jag rekommendera B12 vitaminer och då Behepan. www.1177.se/Stockholm/Fakta-och- ... n/?ar=True Nervsystemet är inblandat i detta. Injektionsformen verkar vara bäst. Tala med läkare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 5 månader sedan #625766 av Admin1
Tror inte det är någon idé med magnetröntgen av hjärnan efter 10 år om det inte finns symptom som tyder på hjärnskada. Sedan på 10 år har instrumenten blivit känsligare, vilket antagligen försvårar jämförelser 10 år tillbaka.