Theralen-helvetet

Mer
10 år 3 månader sedan #637838 av Melun
Svar från Melun i ämnet Theralen-helvetet
Senaste natten tog jag 50mg Lergigan+10mg cisordinol+1ml Theralen. Det fick mig att nästan börja urinera på en stol i hallen. Som tur var var jag vaksam över det tillståndet jag befann mig i. Har ju hunnit få erfarenhet. Så jag upptäckte vad jag hade tänkt göra innan jag gjorde det och lyckades avbryta det. Sen började jag byta örngott på mina två kuddar i sömnen. Jag halvvaknade då också, men bytte ändå eftersom jag nästan var klar.

Jag hade då somnat 19.00 och steg ändå upp kl 23.30. Trots sömn-coctailen. Då bytte jag alla sängkläder, eftersom jag redan hade börjat.

Jag har dock talat med min kontaktperson i landstinget om att prova Quetiapine mot sömn. Skulle egentligen hämtat ut det idag men det fanns inget inne, så jag får hämta imorrn då de har beställt det från leverantören.
Mer
10 år 3 månader sedan #637856 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Theralen-helvetet
Quetiapine har jag och du vaknar när du är nödig och efter ett toa besök går du och lägger dig igen och somnar du omgående för, att därefter vakna dagen efter.

Alltså du slipper allt som har med Theralen att göra och jag har själv haft Theralen och jag kan säga att det är stor skillnad på Theralen och Quetiapine. På Quetiapine får du den sömn du behöver, du vaknar när du behöver och "slipper allt vad att inte veta vad man gör på natten" grejen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 3 månader sedan #638070 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Theralen-helvetet
Det som är bra med Quetiapine är att vaknar jag tidigt så kan jag snabbt somna om, men den möjligheten fanns inte med Propavan för mig.
Mer
10 år 3 månader sedan #638072 av Melun
Svar från Melun i ämnet Theralen-helvetet
Nu har jag fått quetiapine och läser att en biverkan är viktökning. :evil:
Mer
10 år 3 månader sedan #638087 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Theralen-helvetet
Det är nog om man tar Quetiapine morgon och kväll för att få antipsykotisk effekt. Tar man Quetiapine för sömnen är det lägre dos och på morgonen när man vaknar har det mesta brutits ner redan.
Mer
10 år 3 månader sedan #638130 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Theralen-helvetet
Här kan du Melun läsa på om Quetiapine Dosage www.drugs.com/dosage/quetiapine . ... izophrenia

För insomningsproblem är dosen 50mg och terapeutisk dos, mellan 150mg och 800mg.

Jag som själv som användare kan rekommendera du använder Quetiapin att sova på och viktökningen är försumbar pga enastående effekt som sömnmedel. Jag tar hellre risken att gå upp något kilo, istället för att ligga vaken om nätterna. Glöm inte att vid Schizofreni och vid annan psykossjukdom är sömn A och O!
www.fass.se/LIF/product?1&userTy ... 0220000015

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum