Theralen-helvetet

Mer
10 år 3 månader sedan #639206 av Melun
Svar från Melun i ämnet Theralen-helvetet

Admin1 skrev: Jag kollade i FASS och att gå i sömnen och göra saker finns inte som biverkan för Theralen, så egentligen borde ni anmäla denna biverkan till er läkare och berätta att ni känner till andra som haft liknande problem med just Theralen. Läkaren kan sedan anmäla biverkan och sedan kan den komma med i FASS, så att andra vet att den finns.


Min kontaktperson i Närpsykiatrin sa att jag tog för mycket Theralen per gång. Har nu provat Quetiapine i några dar. Idag blir det 6:e tabletten. Jag blandar Lergigan, Theralen och Quetiapine hej vilt. Nu har jag tagit 80mg Theralen och 200mg Quetiapine. Hittills har jag inte haft nån förbättring. Jag sover nån timme på medicinen sen är jag klarvaken i stort sett hela natten. Det kan bero på min sysslolöshet att jag sover när jag känner för det. Skulle tro att vanor är omöjligt att bryta enbart med medicinering. Till och med nissegossen och Issa_Jesus är ju i samma situation, då de har oregelbundna tider.
Mer
10 år 3 månader sedan #639221 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Theralen-helvetet
melun.

situationen är ohållbar!
du behöver sömn! lägg in dig på psyk för medecinjustering!
min syrra har rekommenderat propavan?

lycka till!

/magnus.

John 8:31-32.
Mer
10 år 3 månader sedan #639327 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Theralen-helvetet
Lergigan, Theralen och Quetiapine verkar på sömnen på ungefär samma effekt via antihistamin effekt. Det skulle antagligen vara effektivare med t.ex Quetiapine och Imovane, eftersom de verkar på lite olika sätt.
Mer
10 år 3 månader sedan #639328 av Melun
Svar från Melun i ämnet Theralen-helvetet
Har inte tagit nån med. idag och sovit fram till kl. 10 idag från ca kl. 23 . Jag har däremot druckit alkohol i omgångar som gjort mig sömnig.
Mer
10 år 3 månader sedan #639449 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Theralen-helvetet
Köpte igår mitt favoritgodis hårda violkarameller. Nu på morgonen åt jag en del av dem och blev dåsig och somnade om och sov ett par timmar extra. Så ni som har problem med sömnen och vaknar tidigt kan försöka suga på hårda karameller en timme och sedan försöka att somna om.