Nu jävlar är det krig!

Mer
10 år 2 månader sedan #650865 av islaa
Svar från islaa i ämnet Nu jävlar är det krig!
Jag hade uttalade sömnbesvär senast jag var inlagd och fick dela ett litet rum med två andra patienter... den ena skrek på nätterna och kastade sig runt i sängen. Idioti.
Mer
10 år 2 månader sedan #650866 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!

islaa skrev: Jag hade uttalade sömnbesvär senast jag var inlagd och fick dela ett litet rum med två andra patienter... den ena skrek på nätterna och kastade sig runt i sängen. Idioti.


Helt vansinnigt ju...!! Jag vägrar dela rum med någon, i sånt fall lägger jag mig på TV-soffan istället!
Mer
10 år 2 månader sedan #650867 av Eos
Svar från Eos i ämnet Nu jävlar är det krig!
Hoppas du får träffa båda läkarna! <3

Jag delade rum nästan alla nätter. När jag några gånger var själv blev jag paranoid, trodde någon skulle överfalla mig när jag sov.
Mer
10 år 2 månader sedan #650870 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Nu jävlar är det krig!
Alltid skönast att vara hemma...Helst när man e kass...Sist jag låg inne vart på en vanlig Kirurg mott....Då jag blivit op...Vaknade då upp på ett rum med en annan i...Kunde ej se henne då draperiet var fördraget hon låg längst ut mig hadde dom kört längst in..Jag var kopplat till dropp...Ryggmärgsbedövning och kateter så jag kunde ej gå upp...Gud säger jag bara som jag mådde..nu blev det akut o kunde därför ej förklara att jag om jag måste vara på sjukhus behöver eget rum...Jag kunde bara ligga o lyssna på allt som lät och jag var helt i upplösningstillstånd då min sambo kom..Hadde hört damen bredvid mig flåsa o hålla på...och jag var säker på att hon ringde sexsamtal o sa till min sambo att det e fan för jäkligt o äckligt att man ligger på sjukhus o gör så...Han sa du hon är jättesjuk o flåsar nog för hon är sjuk...Pinsamt men ni vet ju hur det kör runt i skallen...Sen kom rösterna..åhh din jävel det var en mardröm...Sen fick jag eget rum..Men det blev ändå ej bra sov inget låg o vart beredd på allt..Rösterna triggade igång att snart kommer dom med sprutor o knivar ööörk...Dom hadde hand om mina piller o jag var så rädd att dom gav mig förgiftade piller..En kväll när jag tydligen blev jobbig kom folk ifrån psyk ner o gav mig Stesolid tror jag...Dom sa hånfullt nu brukar dom lugna sig...Gud säger jag aldrig mer inläggning vare sig psyk eller sjukhus...Hoppas du snart får komma hem kram :kram :hjärta
Mer
10 år 2 månader sedan #650888 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nu jävlar är det krig!
nettan67,

Ungdomarna som är stökiga har de psykoser? Jag antar de kommer lugna ner sig snart, när medicinen börjar verka. Är de riktigt stökiga så får de nog injektioner för att lugna ner sig och så att de ligger och sover ett tag.
Mer
10 år 2 månader sedan #651132 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Jag fick träffa både avdelningsläkaren o psykosläkaren igår. Jag blev utskriven av avdelningsläkaren efter att jag bedyrat att jag inte ska ta livet av mig, o att jag mår bra (en vit lögn, men annars hade jag inte fått åka hem ju). Dom har bytt morgondosen zyprexa mot abilify 10 mg. Ska fortsätta med 20 mg zyprexa till kvällen o 10 mg abilify på morgonen, hur jag ska fortsätta trappa ut zyprexan - samt höjning av abilify - ska "min" läkare ordna med.

Mitt blodtryck o puls ska min familjeläkare sköta i fortsättningen, med stöd från kardiologen. Jag kommer bli kallad till VC om det. Får själv ordna så jag får träffa "min" läkare (psykiatrin), så det kommer väl dröja en evighet innan det blir av - har ju inte träffat honom på 1 1/2 år fast jag tjatat på dom om det...

Iaf otroligt skönt å va hemma! Solen skiner o fåglarna kvittrar - härligt att sitta på balkongen å röka istället för det äckliga rökrummet på sjukhuset. Jag får blodtrycksfall när jag reser mig o är yrslig på samma sätt som när jag va inlagd. Gissar att det beror på det höga blodtrycket + pulsen. Har även huvudvärk - konstig som sitter över ögonen o pannan liksom.