Nu jävlar är det krig!

Mer
10 år 2 månader sedan #651490 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Främsta problemet om du slutar tvärt med Zyprexa är nog om psykossymptomen återvänder. Zyprexa har ju starkare effekt än dina andra preparat. De preparat som är svåra att sluta tvärt med är främst Clozapine och Seroquel för då ökar psykosrisken markant.
Mer
10 år 2 månader sedan #651528 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Dom ringde nyss från "min" mottagning - jag skulle kallas för bedömning för att ev få KBT nån gång "under våren".....!!! :väggen

Hallå - på avdelningen sa dom att jag skulle få träffa "min" läkare i anslutning till att jag skrevs ut! Jag påtalade detta för koordinatorn som ringde, och sa att om han inte hinner träffa mig så måste jag iaf få en telefontid, för att diskutera mina mediciner! :evil:

Koordinatorn mumlade nånting om att hon skulle prata med den som administrerade läkartiderna...det blir väl som jag fruktat - inget samtal alls! Tebax i samma urusla karusell som innan jag blev inlagd! :cry:

Vad gör man...? :cry:
Mer
10 år 2 månader sedan #651557 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Nu jävlar är det krig!
KBT tyckte jag vart bra..Men hon som höll i det slutade :(
Mer
10 år 2 månader sedan #651561 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!

killergirl skrev: KBT tyckte jag vart bra..Men hon som höll i det slutade :(


Jag har också hört att KBT ska vara bra. Jag behöver hjälp med mina sociala fobier. Det verkar ju korkat av min mottagning att göra en bedömning för om jag ska få KBT eller inte, när avdelningen redan gjort utredningar o sagt att jag SKA ha KBT!

Ska ringa imorgon o begära mina journaler (från avdelningen) för att se om/vad som skrivits om mig. Kan förhoppningsvis vara till hjälp i mitt "krig" mot mottagningen... :cry:
Mer
10 år 2 månader sedan #651568 av krokus
Svar från krokus i ämnet Nu jävlar är det krig!
nettan67,
En grej jag har funderat på länge när jag har läst dina inlägg är; kan du inte byta mottagning? Visst bor du i en lite större stad? Så som din nuvarande mottagning behandlar dig är inte okej!
Mer
10 år 2 månader sedan #651589 av Eos
Svar från Eos i ämnet Nu jävlar är det krig!
Finns det någon annan klinik du kan byta till?
Såg just att Isan undrade samma sak.