Nu jävlar är det krig!

Mer
10 år 2 månader sedan #651133 av koi
Svar från koi i ämnet Nu jävlar är det krig!
Högt blodtryck kan ge öronsus och huvudvärk.
Mer
10 år 2 månader sedan #651152 av Eos
Svar från Eos i ämnet Nu jävlar är det krig!
Vad skönt att du fick åka hem! Javisst är det skönt med solen!
Vad sa de om alla tester du fått fylla i?
Kram! :)
Mer
10 år 2 månader sedan #651165 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Nu jävlar är det krig!
Vad skönt att du fått komma hem..Hoppas nu du snart skall må bättre både Psykiskt o fysiskt... :hjärta
Mer
10 år 2 månader sedan #651166 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!

Eos skrev: Vad skönt att du fick åka hem! Javisst är det skönt med solen!
Vad sa de om alla tester du fått fylla i?
Kram! :)


Avdelningsläkaren sa ingenting om testerna, men psykosläkaren sa att jag måste ha antipsykotisk medicin resten av mitt liv. Han har skrivit till "min" läkare (här hemma) om mitt mående. Han sa ingenting direkt om testerna han heller, men menade ändå att jag har någon form av schizofreni - har tidigare fått diagnosen schizoaffektivt syndrom, o han höll med om den diagnosen på mig.

Ska bli intressant när (om) jag nån gång får träffa "min" läkare vad han säger om allt detta som hänt, med medicinförgiftningen osv osv.

Koi / Jag tror också att huvudvärken o yrseln beror på min höga puls o blodtryck.

Viskavänner / :hjärta :kram :hjärta
Mer
10 år 2 månader sedan #651187 av Nissegossen
:hjärta :kram :hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 2 månader sedan #651338 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Jag har några funderingar om mina mediciner. Just nu har jag;
citalopram 40 mg, sobril 30 mg, abilify 10 mg, zyprexa 20 mg, propavan 50 mg, cerazette (p-piller) och atarax 100 mg.

Fick börja med abilify 10 mg/morgon igår, o det togs samtidigt bort 20 mg zyprexa (morgondosen) men har 20 mg zyprexa kvar till natten. Jag vill sluta med zyprexan pga vikten - mår verkligen inte bra av att bära på alla extrakilon, och mitt reumatiska blir etter värre också pga vikten.

Om man slutar rakt av med 20 mg zyprexa - vilka utsättningssymptom kan man räkna med o hur länge varar dessa? Har nån här på viska erfarenheter av detta?

Jag ska ju följas upp av min läkare, men det lär dröja innan jag får nån tid, o jag vill agera NU... Kanske mitt höga blodtryck o puls även skulle sänkas om jag slutar med zyprexan?