Aripiprazol

Mer
6 år 3 månader sedan #1005032 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Aripiprazol
Jag bytte Seroquel mot Abilify i höstas och hade obehagliga upplevelser och tankar när jag skulle sova. De var så pass skrämmande att jag bad om en annan medicin. Det blev Zyprexa och den funkar. Jag har inte gått upp i vikt av dem trots att jag är hungrigare än normalt, men det gäller då att stålsätta sig mot att äta.
Mer
6 år 3 månader sedan #1005311 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aripiprazol
Richard,
Det är en sällsynt biverkan av Abilify att försämra impulskontrollen. Det är inte så många som drabbas.
Mer
6 år 3 månader sedan #1006225 av Richard
Svar från Richard i ämnet Aripiprazol
Jag tror jag har hittat rätt medicin nu! Alltså Aripiprazol!

Känner mig stabil sen jag gick upp till 10 mg, i.o.f. bara några dagar sen, men ändå. Sömnstörningarna har inte varit så farliga. Men sover ändå mycket, men det har jag alltid gjort. Idag sov jag till 13, men jag kom ju hem sent inatt. O jag var heller inte bakfull, trots en 70'is vodka igår, men det har nog inget med Aripirazolen att göra. Har inte märkt några tecken på förvirring, paranoia eller att det gått mot det psykotiska hållet. De där eksemen jag skrev om <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=16&a...php?f=16&t=48297 [/url]<!-- l --> De berodde nog på annat, i förrgår hade jag fått ett utslag i ansiktet som jag kände igen från tidigare; [i:1ibet9ts]Seborroisk dermatit[/i:1ibet9ts], o för det fick jag Cortimyk mot, för några månader sedan.

*ÄNDRING*
Ångrar detta inlägg...
Se nedan...
Mer
6 år 3 månader sedan #1006236 av Encingnerius
Svar från Encingnerius i ämnet Aripiprazol
Jag mådde sämre med Abilify än utan någon medicin alls. Hade svårt att sova och mådde allmänt dåligt.

Bra att den fungerar för dig :D.
Mer
6 år 3 månader sedan #1006481 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aripiprazol
Snart finns Reagila och Rexulti, som liknar Abilify men har mindre dopamineffekt. Minst dopamineffekt har Reagila. Vissa biverkningar, som rastlöshet verkar minska. Abilify skiljer sig från alla andra nya antipsykotika. Så Abiliify avviker på två sätt.
Mer
6 år 3 månader sedan #1006483 av Geta
Svar från Geta i ämnet Aripiprazol
Varför har de bytt till ett så krångligt namn?