Aripiprazol

Mer
6 år 1 månad sedan #1031887 av Izinaz
Svar från Izinaz i ämnet Aripiprazol

hkboj skrev: Abilify kan lägga om ens personlighet. Att man inte är sig själv på den. Jag blev en annan människa på den...


Hur blev du en annan människa? Förklara ??
Mer
6 år 1 månad sedan #1032251 av Richard
Svar från Richard i ämnet Aripiprazol

Gardenia skrev: Rapportera gärna längre fram hur du känner dig efter att Abilify försvunnit ur systemet!

Nu tror jag att jag inte har några verkningar av den längre, kom lätt iväg idag till min DV. Inga större problem att gå ut, o har blivit lite känslosammare. Är dock återinsatt på 3 mg Haldol. Tyvärr blir jag lite stel i ryggen, men lever hellre med det, än att ha de otäcka o paranoida tankar utan den.

Ser fram emot maj, att åka till Skellefteå, det hade vi möte om på DV'n idag.
Mer
6 år 1 månad sedan #1032286 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Aripiprazol
Richard, hur länge sen var det som du slutade med Abilify? Känner du alltså inte av effekten av den medicinen längre? Vad är DV?
Mer
6 år 1 månad sedan #1032293 av Richard
Svar från Richard i ämnet Aripiprazol

Gardenia skrev: Richard, hur länge sen var det som du slutade med Abilify? Känner du alltså inte av effekten av den medicinen längre? Vad är DV?

Det var precis en månad sen jag tog sista 5 mg'aren. Så jag tror inte den påverkar mig mer, kanske har jag lite mer att jobba på att komma ut ännu mer, till DV'n, Daglig Verksamhet. Sen ca ett år tillbaka så har jag dragit ner på närvaron där. Nu är jag bara där på onsdagar o torsdagar, då vi har konstgruppen o bowlingen. Mitt mål är att komma tillbaka på måndagar och tisdagar också.

Det kan bli ganska bra, eftersom de har rätt mycket sport- o träningsaktiviteter, helt gratis då. O jag pratade med en av mina handledare idag, berättade att jag troligen kommer att få diagnosen diabetes inom kort, o läkaren har sagt att jag måste börja motionera. Så det här är ju egentligen helt perfekt tillfälle för mig, men måste först öka motiveringen! Det är inte så lätt, kanske diabetesen kan påminna mig lite...

Men det är ju det, att jag struntar helt i min fysiska hälsa, jag sitter o väntar på en hjärtinfarkt, bryr mig inte om att jag får diabetes, eller att alla mina blodvärden är kaos o skulle inte bry mig om jag fick cancer...

Men jag har sagt 70 år som mål, sen får det vara slut. Om det inte hänt naturligt, så klipper jag mig!
Mer
6 år 1 månad sedan #1032327 av björk
Svar från björk i ämnet Aripiprazol
Abilify är bra vid poststress
Mer
6 år 1 månad sedan #1032342 av Geta
Svar från Geta i ämnet Aripiprazol
Det är vid 70 som livet börjar.