Aripiprazol

Mer
6 år 1 månad sedan #1033494 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aripiprazol
Jag kommer att när Abilify var nytt rapporterade en del bättre socialförmåga. Det påstås att Abilify fördubblar chansen att arbeta och kanske det beror på bättre socialförmåga.
Mer
5 år 11 månader sedan #1057690 av krokus
Svar från krokus i ämnet Aripiprazol
Lånar denna tråd lite, hoppas att det är ok!

Har haft 30mg Abilify/Aripiprazole i några år, men har gått ner till 20mg för kanske tre veckor sedan. Min mage har blivit fucked up. Tar A på morgonen, samtidigt som jag tar en påse Inolaxol.

Hur lång tid kan det ta tills magen blir normal igen? (Jag har inte min psykläkares nya telefonnummer och jag får tydligen inte längre maila henom, pga den nya datalagen, vad den nu heter.)
Mer
5 år 11 månader sedan #1057819 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aripiprazol
Förstoppning är en vanlig biverkan av Abilify. Svårt att säga om dossänkning hjälper eftersom doskurvan för denna biverkan är säkert oklar. Men oftast minskar dossänkning biverkningar. Du får testa och se vad som händer.
Mer
5 år 11 månader sedan #1057850 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Aripiprazol
Laktulos är mitt förslag, det räddade min tröga mage och med den fungerar magen normalt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1058017 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Aripiprazol
Att övergå till att äta bönsallad löser nog förstoppningen också. Mycket fibrer i bönsallad.
Mer
5 år 11 månader sedan #1058624 av krokus
Svar från krokus i ämnet Aripiprazol
Hehe, var nog lite otydlig. Inolaxol tar bort förstoppningen, men att skita fyra gånger om dagen är överdrivet, tycker jag. Får väl vänta någon vecka till och se om magen blir gladare.