Viktuppgång av ABILIFY

Mer
4 år 3 månader sedan #1222788 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Det kan med bero på att tarmfloran förändras av viss medicin. Gäller för tabletter då. Hört rön om detta.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222792 av memphis
Svar från memphis i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Undrar om det finns nåt annat fält än psykiatrin som accepterar att patienterna blir överfeta av deras behandling. Tror inte det. Jag vet varför jag blev fet av zyprexa. Det var för att jag fick "The munches" av den. Jag kunde äta helt oavbrutet. Med seroquel som jag äter nu är problemet lite värre än så. Jag blir nämligen fet av den, utan att jag äter mycket och motionerar dagligen. Så det är mer ett metabolistikt problem än överintag av mat. Denna skillnad mellan de två läkemedlen har jag lagt märke till.

Det kan ju också vara å att zyprexa skadade mitt metaboliska system, så att det är därför jag fortfarande har problem 10 år efteråt.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by memphis.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222794 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Man ska vara naturligt fet. Motion och mycket mat. Rosig på kinderna och hälsosamt hull.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222798 av Charlottesometimes
Memphis, jag fick zyprexa (olanzapin) när jag insjuknade första gången och jag blev riktigt jävla arg om inte jag fick godis, men jag hade tvångsvård så kom inte åt så mycket godis men gick upp fantastiska 23 kilo ändå. Arg jämt.

Jag tror det är samma med Abilify för mig som för dig med Seroquel, jag blir fet av själva medicinen.

Kan man få någon medicin som bromsar fetman? Som rättar till ämnesomsättningen typ...
Mer
4 år 3 månader sedan #1222801 av Geta
Svar från Geta i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Psykiatrin är enda avdelningen inom sjukvården, där patienten kommer in som smal och icke rökare och kommer ut som tjock och som storrökare. Väldigt konstigt att psykiatrin knappt bryr sig.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222803 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Viktuppgång av ABILIFY

Geta skrev: Psykiatrin är enda avdelningen inom sjukvården, där patienten kommer in som smal och icke rökare och kommer ut som tjock och som storrökare. Väldigt konstigt att psykiatrin knappt bryr sig.

Nä det är inte det minsta konstigt tycker jag för själva psykiatrin är ett brott mot mänskliga rättigheter