Viktuppgång av ABILIFY

Mer
4 år 3 månader sedan #1222810 av memphis
Svar från memphis i ämnet Viktuppgång av ABILIFY

Tjockaflickor skrev: Man ska vara naturligt fet. Motion och mycket mat. Rosig på kinderna och hälsosamt hull.


Ditt skönhetsideal är uppfriskande!
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222842 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Viktuppgång av ABILIFY

Charlottesometimes skrev: Memphis, jag gick också upp ca 24 kg (23 ganska exakt) vid första insjuknandet, fick då olanzapin. Lyckades gå ner 15 kg på Abilify i tablettform av nån anledning men nu på sprutor går jag upp igen :(


Kan det vara dosrelaterat, att din dos kanske blivit högre i injektionerna?

Varför vill du ha injektioner istället för tabletter? Annars kan du ju gå tillbaka till tabletter om du inte gick upp på dem?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222852 av Charlottesometimes
Zoidar, jag tror att jag har en dos motsvarande 20 mg i tablettform, fick 15 mg tidigare och hade då vanföreställningar så är tvungen att ha lite högre, men tänker att 5 mg inte borde göra så mycket på vikten? Fast det kanske det gör ändå...

Mår mycket bättre på injektioner, nästan inga symptom (negativa kvar ”bara”) och inga biverkningar förutom vikten. När jag åt tabletter hade jag en fruktansvärd rastlöshet och stress som gjorde att jag inte kunde göra nästan någonting, var fruktansvärt!
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1222949 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Charlottesometimes,

Ah då förstår jag.

Ett tips om du vill få bättre kontroll på vikten är periodisk fasta. Testa t.ex. lägg dina måltider mellan kl. 12 och 20. Själv äter jag i regel 2-3 måltider per dag (ofta mellan 14 och 22) och inga mellanmål, det funkar för mig. Om jag blir hungrig mellan måltider tillåter jag mig grönsaker.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222954 av memphis
Svar från memphis i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
När man lider av den här medicinfetman Zoidar, då kan man ta alla vanliga hälsotips och slänga dem i soptunnan. Du får ursäkta mig som säger det. För att det beror inte på att man får i sig för många kalorier!! Obs obs!!! Det beror på att kroppens metabolism är störd på djupet. Du kan gå upp i vikt om än du bara äter fem ätror om dagen. Det är en störning i kroppens djup.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222958 av Geta
Svar från Geta i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Jag tror att det viktigaste uppdraget som psykiatrin har är att vi med schizofreni inte ska vara störande för samhället. Då är det en baggis om vi mår pyton av medicinen.