Viktuppgång av ABILIFY

Mer
4 år 3 månader sedan #1223047 av Charlottesometimes
Topimax ska jag ta upp med läkaren... även levaxin och nåt mer som jag inte kommer ihåg namnet på. Få se vad det blir.

Nej usch och fy att bli dement! Borde bli lite extra problematiskt för oss med schizofreni att vara dementa.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223098 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Idag får man oftast inte Zyprexa vid insjuknandet utan Abilify. Det finns idag fler antipsykotika utan viktåtgång. Sedan om man behöver stark effekt, som Zyprexa, finns Risperdal och Solian, som alternativ. Solian har liten viktuppgång och är starkare än Zyprexa.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223108 av Geta
Svar från Geta i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Ni kan vara segare än ni tror och blir jättegamla. Det kommer inte att finnas några äldreboenden, när ni blir gamla. Ni får rikta in er på att klara er själva.
Mer
4 år 3 månader sedan #1223171 av krokus
Svar från krokus i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
Geta,
Måste du ha rätt nu? :P
Jag vill inte gå runt och ha bajs i brallan när jag blir gammal. Hoppas nästan att jag dör innan dess.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1224018 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
De flesta hamnar väl inte på äldreboende, utan dör knall och fall?

Jag blir gärna 130 år. Allt jag ska göra räcker inte 80 år.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 3 månader sedan #1224025 av memphis
Svar från memphis i ämnet Viktuppgång av ABILIFY
En dement person klarar sig inte själv utan kommer snart att dö utan hjälp. Jag tror dock att du har fel i att det inte finns nån åldringsvård om 20 år. Det ligger i våra djupaste instinkter att ta hand om våra gamla. Det är en instinkt lika stark som den att vi tar hand om våra barn. Ha tillförsikt!