Diagnoskrav på Viska

  • trance
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #267775 av trance
Svar från trance i ämnet Diagnoskrav på Viska
ready, det som gör viska så populärt är vad jag förstått att alla med psykiska problem känner sig välkomna, inte bara människor med diagnosen schizofreni.

sen undrar jag över poängen med att definiera diagnoserna så vattentätt? du vet lika väl som jag att schizofreni har feldiagnosticerats och att människor med schizofreni har fått fel diagnos.

om du nu så gärna vill ha bort alla de medlemmar som håller viska levande men som inte har schizofreni kan du väl be admin instifta ett stängt vip-forum :D

att definiera och godkänna människor efter vetenskapliga mätningar (näsmått, pannhöjd, diagnoser osv) tycker jag luktar gammalt unket 30-tal. det påminner mig om en mycket mörk period i mänsklighetens historia, du förstår säkert vilken jag avser.
Mer
14 år 4 månader sedan #267787 av Ready
Svar från Ready i ämnet Diagnoskrav på Viska
Trance,

Jag vill inte ha bort medlemmar som inte har schizofreni från Viska. Men det är ändå så att om sjukdomen schizofreni inte fanns så hade stigmat mot psykiskt sjuka förmodligen inte varit lika påträngande. Därför tycker jag det är viktigt att det finns en sajt som heter "Viska om schizofreni". Jag är emot alla former av fascism.
Mer
14 år 4 månader sedan #267791 av Ready
Svar från Ready i ämnet Diagnoskrav på Viska
Det är väldigt jobbigt att debattera ensam mot 20 personer samtidigt. Jag vet att folk tycker att det är roligt att debattera, speciellt när dem känner att dem har rätt, men det känns som att nöjet är på min bekostnad. Det är jag som är stora stygga vargen.
  • IFO__
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #267792 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Diagnoskrav på Viska
Ready,
Jag ser inget nöjje i denna debatten, det fanns i början av debatten en stark underton att de med schizofreni skulle ha mer makt en andra på Viska, eller snarare att de med "lätta" eller inga diagnoser inte skulle ha lika mycket att säga till om. Dvs, att du ville införa någon form av hierarkiskt rangordningssystem. Det var vad jag reagerade på...
Mer
14 år 4 månader sedan #267793 av Geta
Svar från Geta i ämnet Diagnoskrav på Viska
Du är inte stora stygga vargen, Ready. Jag tycker
att det görs hårresande jämförelser här.
Visst tycker jag också att man kan presentera sig när
man deltar här på Viska.
I början när man är ny, så kan jag förstå att man vill smyga
lite här med vem man är, innan man kommer underfund
med vad Viska är.
Men när man blivit varm i kläderna så förstår inte jag
varför man ska smyga längre.
Mer
14 år 3 månader sedan #267833 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Diagnoskrav på Viska
Vi har tidigare diskuterat om Viska - om schizofreni skulle ändras till Viska - om psykoser. Vi kommer att behålla Viska - om schizofreni för att behålla rankningen i Google och för att folk lättare skall hitta hit. Schizofreni är ju den viktigaste psykossjukdomen, men om jag hade startat sajten idag och inte för 9 år sedan, så skulle jag kanske valt Viska - om psykoser för att bredda rekryteringen. Jag har för mig att jag sagt detta tidigare.