Diagnoskrav på Viska

Mer
14 år 3 månader sedan #267357 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Diagnoskrav på Viska
Jag har aldrig tänkt på det, har trott att alla som är här på viska har någon form av psykiskt problem, depressioner, schizofreni, ångest eller annat. Det gör inte mig något om någon frisk individ vill ta del av viska, det är ok för min del.

Anchored in Christ ✟

  • anonym
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #267361 av anonym
Svar från anonym i ämnet Diagnoskrav på Viska
Har pga. min långa anhörigtid (ca 23 år) kommit att intressera mig för allt omkring "schizofreni" och surfar därför runt ibland på Viska.

Tycker att jag har lärt mig mycket här på sajten och tycker också att en person (som jag själv) som kontinuerligt varit med från "början" har en stor erfarenhetsbank som kanske ibland skulle kunna vara till nytta.

Har sett alla faser på nära håll, både när man stod helt uppgiven och inte visste någonting om framtiden tills nu när det fungerar bra eller hyfsat bra.
Mer
14 år 3 månader sedan #267365 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Diagnoskrav på Viska
Det skulle inte funka i verkligheten, även om jag också är nyfiken på vem andra är. Det finns en poll nånstans där folk fått kryssa i vilken diagnos de har, intressant, men det gick inte att klicka i mer än en.
Mer
14 år 3 månader sedan #267369 av Geta
Svar från Geta i ämnet Diagnoskrav på Viska
Det är klart att det måste vara bra om anhöriga deltar
här. Att få rapporter från andra sidan kompletterar
frågorna och svaren.
Mer
14 år 3 månader sedan #267378 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Diagnoskrav på Viska

Jag tycker att det tillhör en viss form av artighet att tala om "vem man är".

Jag förstår inte kopplingen mellan vem man är och diagnosen. Diagnosen är en del av en men säger så väldigt lite. Självklart tycker jag att var och en får berätta vad den vill.
Mer
14 år 3 månader sedan #267382 av Tage
Svar från Tage i ämnet Diagnoskrav på Viska
kan bara säga att jag håller med tikki.