Diagnoskrav på Viska

Mer
14 år 3 månader sedan #267346 av Echoes
Svar från Echoes i ämnet Diagnoskrav på Viska
Jag har ingen diagnos..
Vet inte om jag skulle kalla mig frisk eller inte.
Jag bara är.
  • charli3
  • Besökare
  • Besökare
14 år 3 månader sedan #267347 av charli3
Svar från charli3 i ämnet Diagnoskrav på Viska
Ready,

Förstår din synpunkt, och självklart kan man presentera sig om det upplevs som solidariskt.

Jag är 30 årig man med GAD, dp/dr, ångest, panikångest, och diverse psykiska fenomen .
Har aldrig fått en diagnos inom psykoskategorin men är allmänt intresserad av medicin och psykisk hälsa, läser mycket om diverse åkommor.
Mer
14 år 3 månader sedan #267348 av Geta
Svar från Geta i ämnet Diagnoskrav på Viska
Nej, jag tror inte heller att personer utan diagnos
orkar hänga här på Viska dag ut och dag in, som
vi med diagnos gör.
Det var en läkare för ett par år sedan som erbjöd
sig att svara på frågor men han tröttnade fort och
försvann utan någon förklaring.
Mer
14 år 3 månader sedan #267349 av Echoes
Svar från Echoes i ämnet Diagnoskrav på Viska
Jag har bara fått diagnoser såsom ADD, social fobi, ångestsyndrom och depression.

Men jag litar inte på psykiatriker.
Det är svårt för dom att veta något korrekt om mig när jag inte säger mycket.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 3 månader sedan #267352 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Diagnoskrav på Viska
Jag försöker vara öppenhjärtlig, men givetvist så lämnar man inte ut alla detaljer. Man väljer att säga det som passar i sammanhanget utan att det skadar en själv eller ngn annan för den delen. Jag tycker det är svårt att säga vilka som är friska, hade jag varit frisk så hade jag inte hunnit vara på den här siten så mycket som jag trotts allt är.

Men vissa är inte nöjda med vad man yttrar, för dem är det inte tillräckligt med att man säger ngt, dem vill veta mer. Därför kan jag säga att vissa har svårt för att lyssna, medan man litar mer på andra, och det kanske märks i vissa situationer. Men om vi har en demokrati, krävs det då att alla yttrar sig? Om ngn är tyst, är det demokrati då? Vissa anser att man ska finnas tillgänglig när det passar dem.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 3 månader sedan #267353 av Ready
Svar från Ready i ämnet Diagnoskrav på Viska
Jocke,

Visst är det som du beskriver. Men alla är olika, jag själv försöker söka mig till folk som skänker glädje och trygghet.
Mitt motto är alltid att investera i människor som tillför mer energi än vad dom stjäl från en.