Om Killet, tack! för engagemanget.

Mer
13 år 4 månader sedan #358010 av Traxerity
Nisse det är mycket möjligt att han var mytoman eftersom det ingår i paranoia och ångestsjukdomar.
Killet var ju paranoid och var inne i en psykos så antagligen så skrev han om sina fantasier och tankar just vad han tänkte på.
Du har själv märkt att jag har någon extremt ångest eftersom jag ångrar och ber om ursäkt för det mesta elakt jag skriver.
Jag vill aldrig skada någon och kommer aldrig göra heller för att jag vill bara folk väl så dom får mitt stöd och hjälp.
Mer
13 år 4 månader sedan #358013 av maktlös
Begreppet bredband är jävligt konstigt då det aldrig har blivit definierat genom en standard.
Det finns inga IEEE eller ISO standarder som beskriver begreppet. Inte heller IETF RFCer där man tar upp ämnet.

Det sattes från politiskt håll som tidigare nämnt en Svensk "standard" där man sade 2mbps vilket är en hastighet.
Detta är då ingen annan som gått med på eller fått någon internationell spridning.

Ordet bredband har använts innan man talade om dataflödeshastigheter och då inom radiologi och då talade man om brett frekvensområde. En teknik som har stöd för hög bandbredd ( bredband ( samma ord )) har ofta stöd att sända och ta emot data på flera frekvenser samtidigt ( vilket i sin tur resulterar i att man kan skicka flera signaler oberoende av varandra vid samma tillfälle eller ta emot och sända samtidigt ( duplex ) ). Ordet i sig har alltså ingen direkt koppling till dataflödeshastighet utan är i det sammanhanget en beskrivning av en teknik.

Idag har ordet bandbredd totalt förknippats med bitrates vilket egentligen är missvisande. Men sure, desto högre bandbredd man tillämpar desto fler samtidiga paket kan snurra på kabeln :)

Att säga att ethernet i sig skulle vara en standard för "bredband" i bemärkelsen hög bitrate är lite att ta i. Det är en databärar-standard som man tog fram på 70-talet och har ingenting med bandbredd att göra. Sedan vetefan vad du menar när du säger ethernet uttag i väggen. Det kan vara allt ifrån ett token-ring nät med coax kabel eller FDDI-er med fiberkabel eller en RJ45-jack.

Visst kan du få upp snuskigt höga hastigheter med hjälp av att använda ethernet standarden, men det är inte standarden som sätter hastigheten utan tekniken runt omkring =)

Kommer ihåg när jag satt på lab en gång i tiden och vi försökte knäcka 10gbps. Nu finns det teknik för det på den kommersiella marknaden med hjälp av befintliga kablar och uttag ( cat6 och RJ45 jack ).

Om man talar mängden samtidiga signaler så är fiber fortfarande en fruktansvärt dålig bärare som är otroligt känsligt.
De fibertrådarna man drar i stadsnäten och mellan byggnader idag är det såklart inget fel på i sig, det är sändarna/mottagarna som är lite knepiga. Visst det går att köra billigt 1gbps, men det är enkelriktat och har oftast bara stöd för två samtidiga frekvensområden.
Detta löser man genom att dra två fibertrådar. På så vis får man duplex. Men ska man upp några steg och vi snackar att kanske skicka 10-20gbps på en fibertråd utan att behöva buffra upp data ( ökar delays ) så blir det ofantligt dyrt. 10gbps på korta avstånd uppnår man utan problem med vanligt kopparkablage och ganska så enkel utrustning idag.
Mer
13 år 4 månader sedan #358025 av zoegas
killkompis,

Så vitt jag har förståt så hatar Killet sina anhöriga. Han uppskattar nog inte att ni stalkar honom på denna sajt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 4 månader sedan #358027 av Traxerity
Zoegas ibland får man käka på det sura äpplet och gilla läget.
Dom måste ha koll på honom eftersom dom känner han bäst och om hur allvarliga hans problem är.
Mer
13 år 4 månader sedan #358028 av tryskey
alltså,
Man behöver verkligen inte tro på allt som skrivs jämt och ständigt, det väljer man väl själv, men att välja ut någon som verkar oäkta och någon annan som är äkta verkar lite fånigt på ett forum där precis alla kan vara precis vem som helst och hitta på vad katten de vill egentligen. Det är liksom så det är på internet, och det är de spelreglerna man accepterar när man är medlem på en sån här sajt.
Jag svarar alltid i alla trådar utifrån det personen skrivit, annars blir det ju bara fånigt på något sätt. Om någon luras är det i första hand dennes egen förlust, tänker jag. Om jag sedan i verkligheten tror på allt, det är en annan femma.



Om någon skriver trådar man stör sig på behöver man inte läsa dem. Är det för grovt får det modereras, i övrigt undrar jag vart katten personer som killet ska få vara om han inte får vara här?
För mig blir det upp till dem som administrerar forumet att bestämma vart gränsen går (för någonstans går det så klart, även om vi har högt i tak här), och jag litar på deras bedömning.


Till killkompis: Jag föreslår att du tar bort ditt inlägg och avreggar dig. Det märks att du bryr dig mycket om den här personen, personligen tror jag att det bästa du kan göra för honom är att lämna honom det här utrymmet att ha till sitt eget. Misstänker att han inte har så många såna ställen.
Mer
13 år 4 månader sedan #358029 av zoegas
Nej, stalking är inte något läge man gillar. Det är förödande för människan som blir utsatt för det och är direkt kriminellt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻