Det är förjävligt Admin1 funderar på att lägga ned Viska!

Mer
4 år 1 vecka sedan #1247755 av Geta
Jag ångrar att jag bluffade att jag var psykiskt frisk i många år men jag fick bra pension på köpet.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1247768 av Cosmos
Jag arbetade med fullt utvecklad psykos 1980. Behöver jag säga att det inte gick? Senare har jag alltid låtsats vara psykiskt frisk med blandat resultat. Mina studier gick bra, där fanns många knäppgökar(!) men arbete klarade jag inte. Från min avdelning ville de främst att jag skulle arbeta och var egentligen mot mina studieplaner. Men jag har alltid utmärkt mig att göra saker enligt eget huvud och i det här fallet slog det väl ut.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1247779 av Amandara
Jag tycker att admin är duktig på att sköta viska. Stå för jorden som blommor kan växa i. Vi är vildblommor. Ibland är vi yviga och står i storm av känslor och tankar. Det får man ta höjd för. Det måste få existera så och det måste få sättas gränser. Tycker det har varit bra som det varit. Vi är alla olika yviga. Psykisk sjukdom gör att vi inte är på linjen människor. Det får man ta höjd för. Men även vi som har psykisk sjukdom har ett ansvar för vad vi säger och hur vi beter oss.

Tycker att viska mestadels är en sansad oas i etern.

Admun är rätt känslomässigt hämmad person som håller sig till vetenskap. Han har oxå tålamod med galningar. Tills vi andra på viska protesterar för högljutt. Att inte admun tycker det är givande att driva viska tror jag bottnar i hans känslomässiga fräckhet och att han alltid försöker vara neutral. Ibland tar han ställning. Låter man sig inte beröras känslomässigt blir man uttråkad. Om man bara presterar. Den läxan har jag lärt mig. Livet blir så mycket mer spännande om man är känslomässigt engagerad.

Jag är själv rätt flack känslomässigt. Har fullt upp med min familj för att engagera mig för hårt utanför. Då växer inte heller relationerna och fördjupas och livet blir tråkigt. Vi behöver bli känslomässigt berörda. Att engagera sig i hela livet är meningen med livet.

Jag tycker att admin missar när han säger att inget ändras med schizofreni. För mig har mycket förändrats. Viska är i sig en mening för dagen för många. Det är skäl nog att hålla kvar viska. Att få ventilera och relatera är mycket viktig för människan. Vi som är och hänger här på viska är rätt friska. Admin kunde haft det 7 resor värre med folk i blommande psykoser. Vi är skötsamma och ordnade för det mesta och de flesta av oss. Det i sig kan göra viska lite tråkigt. Det kanske är det admun menar när han säger att schizofreni inte förändras? Personligen tycker jag mycket ändras för psykisk ohälsa. Både den inre resan och det yttre rastret. Läkare och sjukvårdspersonal är mycket bättre, mindre auktoritära och mänskligare nuförtiden. Begreppet återhämtning kommer på bred front.

Tror att admin är överarbetade och utbränd och inte finner mening i det han gör. Att gå in med känslomässigt engagemang gör livet rikare men då är man kanske inte lika neutral. Man känner med hjärta och hjärna. Och blir större som människa. Man växer varje dag.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1247784 av Geta
Bra iakttagelse, Amandara!

Admin1 har haft jobbigt med sin pappa senaste tiden, som det inte går helt att lita på. Han kan ta för sig vad som helst. Förstår om Admin och andra anhöriga inte velat ha in pappan på äldreboende.

Jag tror att Viska mycket handlar om tröst. Vi ser inga plötsliga friskhetstillstånd här. De flesta av oss får stå ut med sjukdomen hela livet, även om vi förbättras med åldern.

Som boe skrev i sin intervju härom veckan att det är fantastiskt att det fungerar med en sajt för oss med en så allvarlig och handikappande sjukdom
Mer
4 år 1 vecka sedan #1247975 av Admin1

Cosmos skrev: Admin:

Du ska veta att jag uppskattar till det enorma engagemang och tålamod med många här på forumet; ingen nämnd, ingen glömd. Min egen käpphäst har handlat om att du inte verkar tro på att jag varit psykiskt sjuk. Men antagligen handlar det om min överdrivna känslighet i allt som handlar om min sjukdom. Det värsta som finns är att inte bli trodd. När en sådan som Anna Odell blev tagen på allvar kan sjuka i fortsättningen räkna med att inte bli det. Vet inte vad detta har med Admin att göra, bara att det kan bli väldigt snett ibland.

Den enda här som jag tvivlat på var psykossjuk var Saari för hennes symptom verkade inte stämma med andras och lät uppdiktade och för dramatiska. Alla andra är nog sjuka.
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1247978 av Geta
Saari var en Drama queen. Hon ville blogga och vara en influencer.
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Geta.