Bryta ner eller bygga upp?

Mer
18 år 5 månader sedan #26839 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Bryta ner eller bygga upp?

Fredrik skrev: Förresten, jag läste på ett läkemedels-företag att man absolut inte kan skylla på uppväxtmiljön och förhållandena under barndomen.
Hur sjukt är inte detta? Så det skall inte spela någon roll alls i vilken miljö barnen växer upp? Man skall kunna misshandla dom psykiskt utan att skämmas över att dom får problem senare i livet. Det är bara att skylla på generna.

/ Fredrik


Det var generna, i din mor o far, som gjorde att du blev misskött.
Man misshandlar inte barn om man inte är sjuk, väl?
Går ju att få ihop logiskt. Miljön skapas av generna, som skapar miljön.

Tycker inte felaktiga människor ska få skaffa barn, barnen blir ju ledsna och kan inte bli bäst, de har ju fel på generna och måste vara ngns hund, vilket får dem mer ledsna.

Jag borde ha barnbidrag, för jag inte skapat ngn miniundrade, som skulle kosta dubbelt upp mig och dessutom plågas o plåga.
Numer med invadringen om acepterad borde deta funka, en sjuk svensk ersätta av en frisk arab, men, grejen är ju att de sjuka svenskarna får mer barn med de minst lika sjuka araberna som bara får komma om de är sjuka, och de friska flyr istället till länder som de får mer i.

Det hela är ofta som på mentalsjukhuset, där den o beter sig värst ska ha mest. Lite basic teckenekonomi? Inte för att det funkar på mig, men de flesta funkar det ju på.
Mer
18 år 2 månader sedan #34644 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bryta ner eller bygga upp?
Det att de blir friskare snabbare i utlandet är ju för att de blir respekterade och behandlade som människor och värdefulla.

Psykiatrin bryter ner.

Psykpersonal är där endast för sin egen skull. Endel är ärliga och erkänner det och andra inte. Lagar och regler runt psyk.journaler och liknande är endast för att de ska få pengar av uppdragsgivaren och hålla sina egna ryggar fria. Inte för att göra nåt bra för psyk.pat. Endel erkänner det andra inte.

Maj

:cry: :cry: :cry: :cry:
Mer
18 år 2 månader sedan #34645 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bryta ner eller bygga upp?
Om man lallar och ler och nickar åt allt de säger och gör så är de nöjda och glada och tycker att man är en bra patient.

Tyvärr är det inget som för patienten frammåt och hjälper den på något sätt.

Visst är det som samhället i övrigt. Den som tycker som en själv är bra och blir accepterad. Skillnaden här är att psykpatienter är i underläga och i beroendeställning. Det är personalens (egentligen om vi bortser från verkligheten och psykpersonalens "mänsklighet") arbetsuppgift att stötta psykpatienterna att växa och bli stärkta i sig själva, bli självständiga och starka i sig själva.

Detta görs inte genom att trycka ner patienterna och kränka de och håna de och nervärdera de och inte låta de få växa och ha egna åsikter.

Maj

:cry: :cry: :cry: :cry: