Gruppboende

Mer
8 år 4 månader sedan #789596 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende
Ofta är orsaken till gruppboende kognitiva svårigheter och att man inte klarar vardagen eller behöver mycket hjälp. Det går att förbättra den kognitiva förmågan med hjärnträning och psykiatrin har IPT-k, som gör detta. Det finns också en app, som heter Peak, som ger hjärnträning.

Bensodiazepiner i lägsta dos kan troligen förbättra kognitionen via effekt på FS-interneuron. Det skall gå att kolla rätt dos via EEG. Kanske den enklaste metoden med lägsta dos Iktorivil.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 4 månader sedan #789867 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Det finns ett gruppboende i centrala delarna av staden, säkert fler. Jag vill inte hamna i betonggetto i utkanten av stan. Vet att det finns ett gruppboende i Navestad, men dit tänker jag inte komma. Stans värsta område.
Mer
8 år 4 månader sedan #789903 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gruppboende
He, he, jag skulle inte ha något emot gruppboende för egen del. De kan ju inte ta mer än upp till förbehållsbeloppet av mig och det är snudd på att de nästan gör det för närvarande. Saknar folk att tjata med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #789905 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gruppboende
Ja, kanske hade herr Nissegossen mått bättre av gruppboende så du kan vara social med jämna mellanrum. Tror inte det är så hälsosamt att trycka ensam i sitt hem hela livet ut.

Jag har min kvinna att umgås med och mår bra av det! Jag skulle inte stå ut om jag var ensamstående år efter år. Skulle fallet bli så att jag blir utan min kvinna av någon anledning så, om jag inte är för gammal då - så blir det till att spela frisk och jakten på en ny kvinna börjar. Det är min plan B!

Plan B att ta på sig masken och spela frisk:

Mer
8 år 4 månader sedan #790018 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Gruppboende
Aldrig, aldrig, aldrig skulle någon få mig till ett gruppboende. Om jag så fick båda benen amputerade, MS plus en knallpsykos skulle jag bo kvar hemma. "Just idag är jag stark", skulle jag svara vid en eventuell fråga.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 4 månader sedan #790020 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Lite så känner jag också, Kevick. Men jag inser att jag behöver hjälp. Man kan kanske flytta till eget boende om det inte skulle vara bra på gruppboendet.