Gruppboende

Mer
8 år 3 månader sedan #800167 av Cider
Svar från Cider i ämnet Gruppboende
Ja, förklaring är ett bättre ord. Tack.
Mer
8 år 3 månader sedan #800169 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Gruppboende

Geta skrev: Konstigt att det inte tillkommer några medlemmar på Viska som är riktigt gamla.



www.napha.no/content/14290/Drama ... -levealder

Omleggingen av helsevesenet har faktisk ført til høyere overdødelighet, selv synes jeg det er like greit.
Mer
8 år 3 månader sedan #800173 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Gruppboende

Admin1 skrev: Hon fick antagligen många psykoser på grund av avbruten medicinering. Brukar vara orsaken. Men hon kanske också hade en allvarligare form av sjukdom, men om hon var väldigt skärpt, så tyder det inte på det.

Jag minns att hon hade varit sjuk ett år innan hon helt sonika bara drog. Hon skickade ett kort efter någon månad där hon skrev att hon skulle meddela adress när hon hade hittat någonstans att bo. Men det kom aldrig någon mer post. Nästa gång jag hörde någonting om henne var att hon hade anmält mig till polisen för stöld av en datafil. Konspirationen hon upplevde inkluderade tydligen mig efter ett tag.

Hon var visserligen sjuk, men kunde ändå bete sig normalt till det yttre. Jag gissar att det tog för lång tid innan hon fick någon vård och att psykosen djupnade mer och mer tills det var alldeles uppenbart för omgivningen och att hon då kom in på LPT.
Att hon är på gruppboende är kanske för att hon ska ta sina mediciner. När jag skulle förmå henne att gå till min egen läkare blev hon arg och menade på att jag skulle försöka tvångsmedicinera henne.
Mer
8 år 3 månader sedan #800384 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende
Hon har nog funktionsförluster troligen och svårt att klara eget boende. För medicinering finns depåinjektioner, men dock ej för Clozapine.
Mer
8 år 3 månader sedan #800391 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Här tas psykiatrisk vård upp för personer 65+ i Dagens samhälle, eller snarare bristen på den.

www.dagenssamhalle.se/debatt/ael ... toed-21909
Mer
8 år 3 månader sedan #800408 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Gruppboende
Man behöver inte ens vara så gammal. Tycker gränsen verkar gå vid 50.