Gruppboende

Mer
8 år 3 månader sedan #801887 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Gruppboende
Det är ingen gemenskap här att tala om. Men hoppas att Gud fixar något som fungerar - kan inte med dålig stämning, det är mot min inre känsla.
Mer
8 år 3 månader sedan #801975 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gruppboende
Menar du på ditt boende, notwoodstock eller Viska?
Mer
8 år 3 månader sedan #802013 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gruppboende

Admin1 skrev: Lite skumt dock att man kan vara handikappad och få handikappersättning före 65 år och sedan ingen handikappersättning.

Det gäller här att före 65 års ålder få handikappersättning för att är det beviljat före 65 år följer den med efter pensionen om jag fattat reglerna rätt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #802014 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Har inte du sökt handikappersättning, Nissegossen? Du verkar ju ha även
fysisk funktionsnedsättning.
Mer
8 år 3 månader sedan #802015 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gruppboende

Cider skrev: Hemtjänsten får t ex städa, handla, värma mat, hjälpa till vid av-/påklädning och hämta utmediciner så som jag förstår. Dock inte vara ett socialt stöd (på det sättet många kan använda boendestödstiden) i t ex möten med läkare, myndighetspersoner och vid promenader, samtal och fikabesök. Så vid 65.. :rolleyes:

Den biten kan man med fördel använda ett personligt ombud till, de följer med vid samtal med myndigheter, läkare fk. De företräder dig den sjuke och ingen annan. Du kan ha med PO och själv föra din talan, men ha med PO som stöd och vittne till vad som sägs och du kan låta PO föra din talan om du så vill. PO, www.personligtombud.se/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #802016 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gruppboende

Geta skrev: Har inte du sökt handikappersättning, Nissegossen? Du verkar ju ha även
fysisk funktionsnedsättning.

Jag kikade på det, men har inte så stora kostnader för det som kunde motivera ett sådant beslut. Jag läste ju kriterierna men jag skakar på huvudet och förstod att det inte skulle gå igenom.

Det hade varit lönlöst att försöka få det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum