Vad vill ni ha för hjälp?

Mer
3 år 10 månader sedan #1257495 av Nissegossen
Amandara, terapi mot ditt samlar wurm borde du gå i

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1257498 av Amandara
Nej det är braattha saker.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257560 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Jag gick i psykodynamisk terapi under många år, det var för lång tid. Men det hjälpte oerhört mycket mot min ångest och tveksamhet om vem jag egentligen var. KBT har jag aldrig gått i men det är säkert bra.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257865 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Jag har gått i kbt, både i grupp och enskilt. Båda har hjälpt mig, framförallt den enskilda terapin. Till hösten hoppas jag få börja gå på traumabehandling hos psykolog.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257914 av Miika
Svar från Miika i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
I mitt fall så sade läkaren att man ska inte rota i det som varit. En annan läkare skickade remiss men fick avslag. Men hade en fantastisk kurator i stället

Sen så har jag fått KBT mot mina tvångssyndrom som gjorde det lindrigare så klart nöjd
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1257953 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
För mig är det rätt medicin vilket jag har nu sen ska dosen faktiskt justeras lite till inte på morgonen, jo möjlig kanske antingen lite ner eller upp. På kvällen vet jag att max är 400 mg och det är framför allt där den ska justeras. Får gå på känn höja och minska med 25 eller 50, så hittar jag nog fram till det ultimata läget. Fin lir och då är det en fördel att vara pedant i känslan. Den andra biten är att nå fram till det innersta och det måste jag göra på egen hand, undan för undan nå fram till mitt jag opåverkat från normer om hur man ska vara eller göra för att accepteras, men är det något som jag upptäckt så är det att jag behöver inte bli accepterad av andra förutom av dem som har ett värde för mig ett värde som går rätt in i själen.
Resten behöver jag inte bry mig på för de ger mig inget tillbaka att förvalta, inget jag behöver lägga energi på, bara att släppa och fortsätta att nå fram till din väg, ditt liv, din glädje, din kraftkälla.