Avsluta kontakt med psykolog

Mer
3 år 7 månader sedan #1287819 av Drummer
Enligt min åsikt så hjälper bara psykoterapi när man är på väg tillbaka och finner kraften att starta upp igen. Men allt är individuellt.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1287920 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Avsluta kontakt med psykolog
Du måste Zoidar lära dig att sätta gränser! Psykologen är inte bra för ditt välmående och välbefinnande. Jag förstår inte varför du tvekar eller tvivlar eller vad det nu är? Vet du det själv?? Känner du inte otrygg med psykologen? - Som dessutom gör dig sjuk. Vad undviker du och vad väntar du på dumpa skiten och spola ned skiten i avloppet! Jag mår bara dåligt av att veta att du utsätter dig för en psykolog som är inte bra för dig över huvud taget. Det finns bra psykologer försök om det går att få en bättre psykolog och som inte minst sagt gör dig sjuk. Det finns bra psykologer.

Geta skrev: Min psykoterapeut trodde att hon kunde bota mig från schizofrenin, men det trodde aldrig jag på. Men jag gillade psykoterapin ändå. Det är bra att ha ett bollplank att studsa mot.

Läkaren på rättspsykiatriska sa till mej att jag kunde bli en svensson med allt det innebär. Jag bad han och dom dra åt helvete. Men ibland undrar man hur mycket mindre trauma man hade om man blev född i en medelklass svenssonfamilj och leva ett svenssonliv. Vissa är mera privilegierade än andra. För medelklassens privilegier är såna som vi från underklassen får kriga med näbbar och klor för ens få en kort sekund av chans att komma ovanför vattenytan för att klippa efter luft inte lyckats med hur mycket vi än försöker. Sedan sitter medelklassen och undervisar på universitetet hur det är att ha inga privilegier. Vilket dom fattar ett skit av ett system där bara privilegierade får sin fot in. Tänk dig ett större skämt va?
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1287935 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Avsluta kontakt med psykolog

Geta skrev: Min psykoterapeut/läkaren kastade ut mig som en fågelunge ur boet efter 8 år. Vad jag saknade samtalen med henne!


Min första och primära psykolog kastade också ut mig. Hon sade sig inte ha tillräckligt med kunskap för en bra behandling. Jag var "för svår" för henne. Efter detta brakade jag ihop totalt. Jag mixade tabletter och sprit några ggr så jag blev LPT:ad. Men jag förlät henne. Hon hade varit ärlig om sina tillkortakommanden och satsade på att jag skulle klara av det vilket var lite si och så med. Jag saknade henne länge, gick där i.3,5 år.
Mer
3 år 7 månader sedan #1287985 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Avsluta kontakt med psykolog
Zoidar om psykologen vägrar släppa dig ring och tala med klinikchefen, som är psykologens chef.
Mer
3 år 7 månader sedan #1288014 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Avsluta kontakt med psykolog
Tack för tipset Admin!

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 7 månader sedan #1288533 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Avsluta kontakt med psykolog
Jag ska träffa en ny psykiater imorgon. Jag funderar på att berätta om min psykolog, att han inte förstår att terapin är dålig för mig. Är det klokt tror ni?

Anchored in Christ ✟