LPT-skräck?

Mer
3 år 2 månader sedan #1325070 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet LPT-skräck?
Dom trodde Borderline för mig också i början.. Hur länge har du varit i psykiatrin?
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1325073 av elisa
Svar från elisa i ämnet LPT-skräck?
Oj vad härligt att höra att fler har gjort den diagnos-resan!!! Inte bra såklart men jag trodde jag var ensam... har varit inom psykiatrin i 6 år nu, och dom har äntligen diagnostiserat rätt...
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1325078 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet LPT-skräck?
Mår du bra av medicinerna du får? Jag tycker det hela är svårt.. Mår man bra bara för att man är symptomfri?
Mer
3 år 2 månader sedan #1325082 av elisa
Svar från elisa i ämnet LPT-skräck?
Nej jag tycker medicinerna har för många biverkningar för att vara värde det... mår inte 100% på medicin heller liksom. Har låg dos av en nu så jag har det fortfarande jobbigt men tar olanzapin/zyprexa i omgångar, då brukar det bli bättre, men som sagt, biverkningar...
Det är svårt. Jag är generellt sett emot medicin, slutar ofta med den
Mer
3 år 2 månader sedan #1325084 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet LPT-skräck?
En varning som jag fått är att mediciner tappar funktion om man börjar och slutar på något sätt.. Det är också så att om man slutar abrupt med medicin så ökar risken för psykos.. Har du antipsykotika så borde du få alternativet att ha en utan viktuppgång. Zyprexa är värst när det gäller viktuppgång.

Vet inte riktigt varför men det är inte smart att börja och sluta på eget behag..
Mer
3 år 2 månader sedan #1325087 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet LPT-skräck?
Har aldrig haft LPT men är skiträdd för det, har hört många skräckhistorier om det.