LPT-skräck?

Mer
3 år 2 månader sedan #1325095 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet LPT-skräck?
Det är en del i sjukdomen, det handlar dels om sjukdomsinsikt men också om att vara medicinerad.. Medicinen gör att symptomen blir svagare och mindre påtagliga.

Sen är det väl så att dom har tabletterna är till för att man ska bli friskare och inte sjukare. Jag tar dom t.ex. och jag tror inte jag blir förgiftad.
Mer
3 år 2 månader sedan #1325096 av elisa
Svar från elisa i ämnet LPT-skräck?
Men det känns inte som att det är något fel på mig så varför måste jag ta medicin liksom... dom tvingar på mig det ändå och då blir jag misstänksam
Mer
3 år 2 månader sedan #1325098 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet LPT-skräck?
Det kan inte jag svara på.. Optimalt sätt så borde man må bättre av att ta medicinerna, det gör jag.. Gör inte du det så kan inte jag säga nått. Men är det så att man har schizofreni diagnos då är det antispsykotiska läkemedel som gäller oavsett..

Nu orkar inte jag prata om det här något mer.
Mer
3 år 2 månader sedan #1325101 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet LPT-skräck?
Härom året var jag på akutenheten o fick frågan om jag la in mig frivilligt eller med LPT. Jag frågade vilket som innebar kortast inläggning och då skrevs ett vårdintyg ut. Jag var enligt läkaren inte kapabel att fatta beslut.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1325287 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LPT-skräck?

Geta skrev: Jag skvätte ut vattnet i ett glas utan att slå sönder det, när två muskelbyggare hoppade på mig. Jag tog alla mediciner som jag hade blivit ordinerad och kom in frivilligt.

Det var väl 30-40 år sedan. Andra attityder då.

Geta skrev: Ja, de fabulerar friskt som underlag för LPT. För mig stod det att jag hade tagit stryptag på personalen. (Det här var 1998 och inte den gången för 40 år sedan som jag blev bältad utan extravak.) Överläkaren brydde sig inte ens om att träffa mig. Jag talade om det för mitt juridiska biträde- advokaten vid länsrättsförhandlingen där LPT upphörde.

Idag krävs det personlig kontakt för att kunna ge tvångsvård. Telefon duger inte.

elisa skrev: Har också varit med om att man kommit in frivilligt och ändå fått LPT. Känns konstigt tycker jag. Men ibland kanske man inte inser själv hur man mår? Eller är vården bara elak? 

Troligen fick du LPT för att du krävde att få åka hem trots att de ansåg du borde stanna kvar, Det kallas för konvertering.
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330067 av Pysen_87
Svar från Pysen_87 i ämnet LPT-skräck?
jag var tvångsvårdat för flera år sen... blev medicin förgiftad på en enhet, har inget förtroende kvar