Syns det att man är sjuk?

Mer
13 år 5 månader sedan #347968 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Syns det att man är sjuk?
makeup och Ms Tibbs:
Det blir bättre med åren. Många ggr är det osäkerhet och rädsla som avspeglar sig i vårt ansikte och vår hållning och rörelsemönster. Det är inte så mycket psyket faktiskt. Folk är mycket mer självupptagna än man tror.
Men just att man "känner" att de tittar så har folk faktiskt en tendens att göra det

När jag var i tonåren hade jag så total social fobi att jag inte kunde sitta och äta och dricka tillsammans med andra än familjen. Jag smet iväg och kräktes av ångest. Isolerade mig och fick en alltmer bisarr tankevärld.
Fast det vände när jag flyttade hemifrån. Jag hade några år som var fantastiska, men vid 25 smällde det till efter att jag befunnit mig på nergång i något år.

Fast åren har gått och nu är livet rätt bra. Ingen som inte känner mig kan någonsin ana min bakgrund som bortspacat vrak
Mer
13 år 5 månader sedan #347975 av Tonic
Svar från Tonic i ämnet Syns det att man är sjuk?
Fantasio, :hjärta Du är värd bättre behandling! :hjärta
..nästan så det är dags att anmäla såna ställen... *arg på dom* :evil: :!:
Var det ett hak du brukar" gå till?!

[i:12bo6kbf](PS. Jag tror det är medicinerna som gör dig på "detta sätt", inte din sjukdom i sig. Men dom två sakerna hänger ju ihop oftast, förstås... :rolleyes: )[/i:12bo6kbf]
Mer
13 år 5 månader sedan #347983 av Nissegossen
Jag ser direkt om någon går på de gamla Neuroleptika, vilket jag också gör, men det går inte att se på mig. Det blir ett speciellt rörelseschema när man står på dessa mediciner, så för ett tränat öga går det att se väldigt lätt.

Nej Fantaso, tvål och vatten dör du inte av och klär du dig i snygga kläder, så blir du precis som jag en man med pondus och det går med enkla knep, att hålla sig ren och vara snyggt klädd.

Jag gick förr klädd i kostym till vardags och jag trivdes bra med det. Sedan skaffade vi oss hund och då var det praktiska kläder som gällde, men nu bryr jag mig inte så mycket om mitt yttre, dock försöker jag att alltid ha rent på mig och ha någorlunda snygga kläder på mig i vardagen.

Det sammantaget gör att man inte kan se på det yttre, om jag gör detta, för att det går att maskera sin sjukdom!

Fantasio, jag kan bara slå fast en gammal sanning, kläderna gör mannen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #348009 av
Svar från i ämnet Syns det att man är sjuk?
har ju fått kroniskt efter medicner så stel i ansikte ,kan inte svara andra med mimik,och har svårt att vara rak i ryggen.så kutar.dessutom tycker jag att jag har väldigt otäck blick,brukar amn inte ha det när man mår dåligt?Orkar man by sig om sitt utseende mår man väl kanske i inte jätte dåligt??Orkar inte gå i affärer o köpa kläder,mår för dåligt :rolleyes:
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #348010 av
Svar från i ämnet Syns det att man är sjuk?
tycker folk verkar bli skrämda när de ser mig
Mer
13 år 5 månader sedan #348025 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Syns det att man är sjuk?
Jag skulle gissa att de 30 % som mår sämst och har schizofreni kan man nog se att de är sjuka. Men för resten är det nog svårare och de 30 % som återhämtat sig borde man inte märka att de är sjuka.