Syns det att man är sjuk?

Mer
13 år 5 månader sedan #348178 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Syns det att man är sjuk?
Ja det syns, om man också har negativa symtom och depressioner. Man ser ledsen och ibland likgiltig ut och som en del säger att man är utan ansiktsuttryck. Nu när jag var på PRE sa dom att det syntes att jag börjar må sämre. Men jag började med en högre dos Cipralex för några dagar sen och dom tre första dagarna blev jag ilsken. Jag kände mig så arg på alla att jag trodde att det var en psykos på väg. Som tur är kunde jag hålla det inom mig. Troligtvis var det en biverkan på att jag höjt dosen, trodde dom på PRE.
Idag när jag gick upp och tog min medicin så blev jag sådär väldigt trött, trots att jag sovit 10,5 timmar. Jag tog mig då ett par treo och jag har nog blivit lite piggare nu
Mer
13 år 5 månader sedan #348186 av skord
Svar från skord i ämnet Syns det att man är sjuk?

Alternativ skrev: Då flera patienter flera gånger frågat om jag är personal trots jag inte har duschat på typ flera veckor, otvättade kläder, orakad och ganska frånstötande säger detta kanske mer om de andra jämförelsevis än om mig. En läkare har sagt jag inte ser konstig ut vilket är typiskt läkare: Allt uttryck i förnekelse utom kapaciteten som inte ens är en handling. Jag har frågat folk om jag kan lura folk att jag "är" tio år yngre än attesterat och svaret var ja. Dvs biologiska åldern sjukhuset borde hålla på med är helt annan än kalendertiden nazister, påven och viska anser viktig i stället för biologiska tiden alla riktiga läkare hade gått på över och över.


& - hittills har man vid obduktioner inte hittat några säkra fynd som tyder på Schizofreni hos personer med diagnosen schizofreni. Flera av sjukvårdens behandlingsmetoder saknar vetenskapligt stöd och det är oklart om de fungerar.



tid är relativt. det blir vintertid & sen sommartid. & sen vintertid igen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 5 månader sedan #348407 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Syns det att man är sjuk?
Har en fråga till dig Fantasio, hoppas ni andra ursäktar om jag ställer frågan till honom personligen. Sitter just nu Fantasio och funderar på om jag ska medicinera i kväll trotts att jag även tänker självmedicinera.

Hur går det för dig, när du äter leponex samma kväll som du ska dricka. Ibland har jag hört dig säga att du slarvar med medsen när du dricker, blir du psykosbenägen då?

Du behöver inte svara om du inte vill!

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 5 månader sedan #348409 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Syns det att man är sjuk?
Jag ser faktiskt inga problem att dricka på antipsykotisk medicin. Man kan bli lite extra trött då, men rent fysiskt borde det inte vara några problem. Jag ska till en vän lite senare och jag tar med mig en kasse öl. Det som drabbar mig ibland är att jag somnar framför TV:n och därför inte tar mina tabletter. Jag har inga problem med "psykotiska" tankar. Endast en gång har det gått snett för mig på fyllan, med poliseskort till PIVA. Jocke, jag tycker absolut att du ska ta din medicin ikväll. Skriv gärna och berätta sedan hur det gick.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 5 månader sedan #348411 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Syns det att man är sjuk?
Okey, du är rik på erfarenheter och menar väl! Men jag måste nog tänka en stund till, för det är trotts allt en chansning.
Ska fundera på saken, och berättar givetvis senare vilket val jag gjorde.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 5 månader sedan #348429 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Syns det att man är sjuk?
Jocke,

Jag vet för många år sedan då jag hade Zeldox så gick det inte att dricka alkohol för mig. Jag blev trött och yr av bara en starköl. Men sen är allt individuellt. Hoppas att det ska funka för dig Jocke med intag av medicin och dricka ett par öl. Mitt råd är att drick inte mer än max 3 öl. För om du dricker över det kan kanske inte medicinen kompensera alkoholen. Men valet är ditt Jocke, alltså ett demokratiskt val. Hoppas att det ska funka för dig Jocke. Lycka till! :)